سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه کسب درآمد در لرستان، گردشگری سلامت است

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های کسب درآمد در لرستان پرداخت به گردشگری سلامت و استفاده از گیاهان دارویی است.

 یحیی ابراهیمی اظهار کرد: لرستان در بحث گردشگری، بیش از ۵۰۰۰ آثار باستانی دارد و در زمینه‌های منابع طبیعی و تفریحی، استانی کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه گردشگری سلامت، ظرفیت‌های کم‌نظیری همچون آب ِگرم نورآباد، طبیعت بکر و وجود بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ گونه گیاهی در کوه گرین دارد که این پتانسیل می‌تواند تحولی در کشور ایجاد کند، تصریح کرد: باید لرستان به عنوان قطب گیاهان دارویی معرفی شود که متاسفانه از این ظرفیت مانند سایر صنایع غافل بودیم و اقدام اساسی صورت نگرفته است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: این درحالیست که بحث افزایش درآمد‌های غیرنفتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و سیاستگذاران بوده و اجرای این مهم وابستگی به نفت را کاهش می‌دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از راه‌های کسب درآمد در لرستان پرداختن به گردشگری سلامت و استفاده از گیاهان دارویی است، بیان کرد: هم‌اکنون در لرستان بیش از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد و می‌توان این میزان را تا ۲۰ هزار هکتار افزایش داد.

وی افزود: در ۱.۵ سال گذشته پیگیر ایجاد کارخانه فرآوری و اسانس‌گیری گیاهان دارویی در حوزه استحفاظی الشتر و نورآباد هستم و خوشبختانه کار‌های مقدماتی آن انجام و چندین جلسه با هلدینگ شستا برگزار شده چنانچه در این بخش سرمایه‌گذاری صورت گیرد علاوه بر ایجاد اشتغال، در کشاورزی مبتنی بر قرارداد، لرستان را می‌توان متحول کرد.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.