سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی در خصوص تامین گندم نان کشور نداریم

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش خرید تضمینی و واردات کسری نیاز کشور، نگرانی در خصوص تامین گندم نان کشور نداریم.

آقای علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار تاکنون بیش از یک میلیون و یکصد هزار هکتار اراضی آبی و بیش از ۳ میلیون هکتار اراضی دیم به زیر کشت گندم رفتند.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد کشت گندم در اراضی آبی و دیم‌ محقق شده است، گفت: هم اکنون کشت گندم در اراضی آبی مناطق گرم و معتدل استان های خوزستان، فارس، کرمانشاه و گلستان ادامه دارد، همچنین کشت دیم در مابقی مناطق در حال انجام است.

ایمانی می گوید: برآوردها حاکی از آن است که با توسعه کشت در دیم زارها، سطح زیر کشت به بیش از ۶ میلیون هکتار تا اواخر آذر یا دهه اول دی برسد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر زمستان و بهار نرمال پیش بینی می شود که با تامین رطوبت کافی خاک، گندم مورد نیاز نان مردم سال آینده از محل تولید داخل تامین می شود.

ایمانی گفت: با توجه به خرید ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم، حدود ۳ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود که تاکنون ۲ میلیون تن آن وارد و مابقی ثبت سفارش شده است که به مرور زمان وارد می شود. براین اساس جای هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین گندم نان کشور نداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اصلا در چه مورد نگرانی دارید