سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور بارنامه‌های صوری، یکی از مشکلات حوزه قاچاق سوخت

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین گفت:با تهیه نرم افزار آنلاین حمل و نقل و رصد دقیق تردد کامیون‌ها پس از صدور بارنامه، می‌توانیم با قاچاق گازوئیل مبارزه کنیم.

مسعودی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۲ سال اخیر با تدابیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، در تابستان کالابرگ نفت سفید برای روستا‌های صعب العبور اختصاص یافت و نسبت به ذخیره سوخت اقدام کردند تا سوخت رسانی در فصل سرد سال وضعیت روان و قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: ناوگان نفتکش هم حسب دستور وزیر سابق نفت با افزایش کرایه ها، دوباره به سمت حمل و نقل سوخت بازگشتند و ۱۱۵ ناوگان فعال در استان وجود دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان؛ در حوزه کمیت و کیفیت سوخت مشکل خاصی نداشتیم. تمامی جایگاه عرضه سی ان جی به طور کامل و دو جایگاه آوج و قزوین هم با تدابیر اداره کل استاندارد وارد مدار عرضه سوخت شدند و هم اکنون هیچ جایگاه تعطیل نداریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: ناوگان دیزلی تقاضای افزایش سهیمه داشتند که با هماهنگی ستاد سوخت کشور، سهمیه این خودرو‌ها به ۲ برابر افزایش یافت.

مسعودی گفت: قاچاق گازوئیل که یارانه ۳۰۰ تومان و قیمت فوب خلیج فارس آن ۳۰ هزار تومان است و نسبت به سایر کالا‌ها از ریسک بسیار پایینی برخوردار و در صدر قاچاق سوخت در کشور است و قاچاقچیان و سوداگران بیشتر به این کار تمایل دارند.

وی اعلام کرد: در ۷ ماه گذشته ۱۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردیم و به تعزیرات معرفی کردیم و کارت سوخت سوداگران مسدود و قفل شده است. بیش از ۴۰ هزار لیتر از فرآورده‌های نفتی توسط فراجا کشف و وارد انبار نفت استان شد.

این مسئول، صدور بارنامه‌های صوری را، یکی از مشکلات حوزه قاچاق سوخت دانست.

مسعودی گفت: بیش از ۴۰۳ فقره در ۶ ماهه اول امسال توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا بارنامه‌های صوری صادر شده است و متاسفانه با این بارنامه ها، گازوئیل در کارت کامیون داران شارژ می‌شود و همین امر به قاچاق سوخت کمک شایانی می‌کند.

وی اذعان کرد: با تهیه نرم افزار آنلاین حمل و نقل و رصد دقیق تردد کامیون‌ها پس از صدور بارنامه، می‌توانیم با قاچاق گازوئیل مبارزه کنیم.
این مسئول همچنین گفت: بر اساس درخواست دادستانی هرمزگان از دادستانی کل کشور پروانه شرکت‌های صادر کننده بارنامه‌های سوری ابطال می‌شود.

مسعودی گفت: هیچ مجوزی برای استفاده از نفت گاز برای دیزل ژنراتور‌های استخراج کننده رمزارز صادر نخواهد شد و سوخت این دیزل ژنراتور‌ها از بازار آزاد تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی ادوات کشاورزی پلاک گذاری شده اند و از طریق سامانه صدف سوخت مورد نیازشان را دریافت می‌کنند.

مسعودی گفت: ۴۰ درصد از سوخت استان توسط ۱۴ جایگاه مستقر در اتوبان قزوین به سمت کرج مصرف می‌شود و خودرو‌های استان‌های تهران و البرز از سوخت این جایگاه‌ها استفاده می‌کنند و باید سوخت مورد نیاز این جایگاه‌ها به صورت دائم و لحظه‌ای تامین می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.