سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی در استان اردبیل

نخستین آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی استان اردبیل امروز طی آیینی در مرکز پوست بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل افتتاح شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این آیین گفت: تا قبل از افتتاح این واحد، نمونه‌های قارچی به مراکز درمانی خارج از استان و بخش خصوصی ارسال می شد که از این پس همه نمونه‌های آزمایشی در همین مرکز و با تعرفه دولتی بررسی و با سرعت، دقت و کیفیت مناسب در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

دکتر رامین نسیمی دوست می گوید: این آزمایشگاه با اعلام نیاز و پیگیری مستمر گروه پوست و امور آزمایشگاه‌ها و تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اهمیت تشخیص زودهنگام عفونت‌های قارچی و با هدف برطرف کردن نیازهای تشخیصی و درمانی بیماری‌های قارچی و جلوگیری از ارجاع بیماران به استان‌های همجوار شروع به فعالیت کرد.

دکتر سولماز بصیری ، مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی قارچ شناسی اردبیل نیز در این آیین گفت: در این واحد آزمایشگاهی، تمامی تست‌های تشخیصی شامل آزمایش مستقیم و کشت نمونه‌های قارچی انجام می‌شود.

به گفته او، راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تک تخصصی قارچ‌شناسی نشانه تکمیل زنجیره خدمات پزشکی در استان اردبیل است و  این مرکز با تمام ظرفیت و امکانات موجود در خدمت تشخیص درمانی مراجعان و مراکز ارائه خدمات تخصصی استان است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.