سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلف نانوایی‌ها عامل تشکیل صف‌های طولانی

فرماندار یزد گفت: فروش غیرقانونی آرد یارانه‌ای از سوی برخی نانوایی‌ها به کمبود نان و تشکیل صف‌های طولانی منجر شده است.

محمدرضا مدرسی فرماندار یزد گفت: مدل چرخه توزیع آرد در سال‌های متمادی در حال انجام بوده و تاکنون هیچ مشکلی نداشته است و اتحادیه نانوایی‌ها هم به این مساله اذعان دارد.

او افزود: بسیاری از آرد‌هایی که باید در نانوایی‌ها برای پخت مصرف شود، به علت فاصله قیمت معنادار و فاحش بین آرد یارانه‌ای و آزاد به صورت غیررسمی و خارج از شبکه از سوی برخی نانوایی‌ها معامله می‌شود و این مساله سبب کمبود آرد در برخی واحد‌ها شده است.

فرماندار یزد از تاسیس نشدن نانوایی‌های جدید به عنوان یکی دیگر از مشکلات یاد کرد و اظهار داشت: این مساله در کنار معامله غیرقانونی آرد به ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها منجر شده است.

او ادامه داد: آزاد شدن قیمت نان فاتنزی نیز سبب استقبال بیشتر مردم از نان و به تبع آن شلوغ شدن نانوایی‌ها شده است.

مدرسی با بیان اینکه بیشترین رصد بازرسان از راه کارتخوان‌های جدید نانوایی‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از طریق این کارتخوان‌ها می‌توان ساعت آغاز و پایان و تعداد پخت و تراکنش‌ها را ببینیم و بسیاری از انحراف‌ها و کم فروشی‌ها به صورت روزانه رصد می‌شود.

او با اشاره به شناسایی متخلفان بر اساس این رصد‌ها گفت: میزان برخورد‌ها و جریمه تعزیرات با فاصله قیمتی آرد یارانه‌ای هر گونی ۴۰ هزار تومانی با آرد آزاد هر گونی ۶۲۰ هزار تومانی بسیار زیاد بوده و جریمه‌ها برای این متخلفان بازدارنده نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.