سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲ هزار تنی تولید محصولات زراعی در دشت امامزاده جعفر (ع)

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش تولید و برداشت محصولات زراعی در زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر (ع) خبر داد.

چند سالی است که طرح انتقال آب از رودخانه زهره به دهستان امامزاده جعفر (ع) به عنوان گرم‌ترین دشت کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شده، اما به دلیل خسارت سیلاب به پمپاژ‌های این سازه مهم، کشاورزی پایدار همچنان برای مردم این منطقه رویایی دست نیافتنی است.

سید علی معتمدی پور گفت: میزان برداشت محصولات زراعی در زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع) که پیش از خراب شدن الکتروپمپ‌های انتقال آب ۱۵ هزار تن بود، ولی در بهار امسال به ۲هزار تن کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه دشت امامزاده جعفر هم اکنون نیز در حال کشت محصولات زراعی هستند، افزود: از مسوولان انتظار می‌رود با تعمیر زیرساخت‌های مذکور تا پایان فصل بارندگی زمینه نجات مزارع این منطقه در فصل بهار از خطر کم آبی را فراهم کنند.

معتمدی پور با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط درآمد پایدار یکی از راهکار‌های مهم ماندگاری اهالی در روستا‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: تعمیر الکتروپمپ‌های انتقال آب منطقه امامزاده جعفر ضروری‌ترین نیاز بهره برداران گچساران است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.