مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز کشت پاییزه در بیش از ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان خبر داد.

عیسی راستین نسب گفت: کشت پاییزه در بیش از ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بذر و کود مورد نیاز کشت در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه ماشین آلات کشاورزی نیز تامین و آماده سازی شده است تا مشکلی در این رابطه به وجود نیاید، افزود: همچنین ۹ هزار تن بذر گندم برای کشت پاییزه در مناطق گرمسیری استان تامین و میان کشاورزان توزیع شده است.

راستین نسب تامین ۱۲ هزار کیلوگرم بذر کلزا را از دیگر کار‌های انجام شده برای انجام کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و ادامه داد: از شهریورماه امسال ۸ هزار تن انواع کود پایه در انبار‌های استان ذخیره شده تا در زمان مورد نیاز میان کشاورزان توزیع شود.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛ بذر مورد نیاز برای کشت در مزارع مناطق سردسیری استان نیز از استان‌های مجاور تامین شده است.

این مقام مسئول پایداری اشتغال و محرومیت زدایی، خودکفایی در تولید محصولات مهم به ویژه گندم، رونق کشاورزی در اراضی دیمزار و کم بازده استان را از اهداف دولت در حمایت از کشاورزان برای کشت محصولات زراعی عنوان کرد و گفت: این موارد سبب امیدواری بهره برداران نسبت به بهبود وضعیت معیشت آن‌ها شده است.

کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.