سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات محصولات کشاورزی قزوین با ارزش افزوده باید ریل گذاری شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: باید صادرات محصولات کشاورزی استان با ارزش افزوده به جای صادرات محصولات خام ریل گذاری شود.

مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در نشست میز استانی توسعه صادرات کشمش و صنایع تبدیلی استان، گفت: نمی‌توانیم تنها به صادرات محصولات خام کشاورزی مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای اکتفا کنیم بلکه باید زمینه‌ای فراهم کرد تا با ارتقای سطح بسته بندی، برندسازی و فراوری به محصول‌ها ارزش افزوده بخشیده و سپس آن‌ها را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه صادر کنندگان کشمش امروز سردرگم هستند و قیمت تمام شده این محصول انگیزه‌ای برای صادرات ایجاد نمی‌کند، افزود: مساله تعهدات ارزی نیز به این مساله دامن می‌زند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: تامین مالی برای صادرکنندگان از طریق بانک‌ها در حالیکه نرخ سود بانکی حداقل ۱۸ درصد است صرفه‌ای برای فعالان این بخش ندارد و در چنین شرایطی رقبا مانند ترکیه گوی سبقت را در حوزه صادرات کشمش از ما ربوده اند.

وی همچنین خواستار اصلاح قیمت گذاری صادرات کشمش شد و اظهار داشت: قیمت گذاری دولتی برای صادرات کالا یک اقدام اشتباه است و باید این رویه اصلاح شود.

بخشنده با تاکید بر توجه به حل مشکلات صادرکنندگان کشمش از سوی دستگاه‌های ذیربط و تسهیل سازی در این زمینه، افزود: اگر تدابیر مناسبی در زمینه صادرات کشمش نیندیشیم باید مانند سال ۹۹ شاهد باقی ماندن این محصول روی دست باغداران باشیم.

قزوین رتبه نخست تولید کشمش را در کشور دارد و برگزاری میز ملی این محصول نیز برعهده این استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.