سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوله گذاری ۲ قطعه از مسیر انتقال آب به خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: ۲ قطعه از مسیر انتقال آب از دریای عمان به سمت خراسان رضوی آماده لوله گذاری است.

محمد حسن اسدی مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: ۲ قطعه از مسیر انتقال آب از دریای عمان به سمت خراسان رضوی یکی از تربت حیدریه تا مشهد به طول ۱۲۳ کیلومتر و دیگری از قاین به سمت سنگان به طول ۱۴۰ کیلومتر در محدوده خراسان رضوی آماده لوله گذاری شده است.

او افزود: از مجموع هزارو ۷۹۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب این طرح، ۴۵۰ کیلومتر آن به انشعاب‌های این مسیر اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن ادامه داد: ورق لازم برای لوله گذاری مسیر انتقال آب دریای عمان به سمت خراسان رضوی از سمت قاین واقع در خراسان جنوبی به سمت سنگان واقع در خراسان رضوی به صورت کامل خریداری شده است.

اسدی بیان کرد: در گذشته قرار بود مبدا آبگیری این طرح از خلیج فارس به سمت شرق کشور باشد که بسته بودن محیط آبگیری و آسیب‌های زیست محیطی در خلیج فارس مطرح شد، ولی با تدبیر معاون اول رئیس جمهور، مقرر شد تا پس از تامین آب سیستان و بلوچستان و افزایش ظرفیت آب نمک زدایی شده به میزان ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال اقدامات لازم برای رساندن آب شیرین به خراسان جنوبی و همچنین شهر مشهد هدف گذاری و نهایی شود.

او تصریح کرد:دریای عمان دارای شرایط متفاوتی نسبت به خلیج فارس است و هیچ معضل محیط زیستی ندارد از این رو مجوز محل آبگیری آن نیز نهایی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.