سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ایجاد پنجره واحد خدمات از منزل، فیبر نوری خانگی کامل می شود

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی گفت: شیرینی استفاده از فیبر نوری خانگی با دریافت خدمات دولت الکترونیک و مجوز‌های مورد نیاز مردم از منزل کامل می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در هشتمین شورای راهبری مدیران حوزه فاوای استان با اشاره به لزوم ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی در بستر پنجره واحد خدمات دولت گفت: ما زمانی می‌توانیم شیرینی بهرمندی از اینترنت پر سرعت با فیبر نوری را بچشیم که مجوز‌های مد نظر را در منزل و به صورت الکترونیکی دریافت کنیم.

قاسم جلیلی نژاد می گوید: یکی از اولویت‌های دولت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی از طریق پنجره واحد خدمات خدمات است که باید تا پایان دی ماه همه دستکاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

توسعه اینترنت پرسرعت در ۸۰ درصد روستا‌های آذربایجان غربی

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی عنوان کرد: توسعه اینترنت پرسرعت در ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طبق برنامه ششم توسعه در آذربایجان غربی محقق شده است و تلاش می‌کنیم علی رغم موانع موجود توسعه ۱۰۰ درصدی در این بخش ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: دومین اولویت توسعه‌ای ما گسترش فیبر نوری و اینترنت پهن باند در ۸۰ درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار‌ها در استان است که با ورود FCP‌ها و تعامل با شهرداری‌های استان امیدواریم تا سه سال آیند این موضوع محقق شود.

جلیلی نژاد افزود: وزارت ارتباطات بسته‌های حمایتی خوبی برای اپراتور‌ها در راستای توسعه فیبر نوری در محل (FTTX) در نظر گرفته است که تلاش می‌کنیم اقدامات خوبی در این بخش صورت بگیرد تا در زمان مقرر به اهداف پیش بینی شده برسیم.

وی با اشاره به سه هزار و ۵۰۰ مشترک پهن باند ثابت (FTTH و VDSL) در استان گفت:ظرفیت مناسبی برای توسعه این حوزه در استان وجود دارد که در سال‌های گذشته مغفول مانده و این در حالیست که در تمام دنیا برای ارائه شبکه پایدار و پهن باندثابت توجه ویژه‌ای شده است.

جلیلی نژاد به ضریب نفوذ اینترنت ثابت در استان را نیز ۸ درصد اعلام کرد و گفت: تنها ۲ درصد مربوط به FTTH می‌باشد.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی ادامه داد: طبق تاکید وزارت عملیاتی شدن نهضت فیبرکشی در کشور، نیازمند عزم جدی برای توسعه این بخش در استان هستیم و ظرفیت موجود فیبر اختصاصی شهرداری ارومیه کار را برای ورود FCP‌ها برای توسعه این بخش در ارومیه را راحت‌تر می‌کند.

۹۱ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان ارومیه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

وی در ادامه به وضعیت اینترنت روستایی شهرستان ارومیه پرداخت و گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان ارومیه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و برنامه ریزی ما رسیدن به بیش از ۹۵ درصد تا پایان سال جاری و ۱۰۰ درصد تا پایان شهریور ۱۴۰۲ است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.