سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دانشگاه‌ آزاد اسلامی کشور:

تعلیم و تربیت اجتماعی باید در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش احیا شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گفت: یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری اغتشاشات و وقایع هفته‌های اخیر، احیا کردن تعلیم و تربیت اجتماعی به عنوان رسالت اصلی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

فرزاد جهانبین در نشست تخصصی "جهاد تبیین" که امروز به صورت برخط به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد با اشاره به چهار عامل موثر در بروز اغتشاشات افزود: یکی از این عوامل مهم کاستی‌های نظام تعلیم و تربیت و پرداختن صرف به تربیت تخصصی و مهارتی در دانشگاه‌ها و مدارس است.

او اظهار داشت: بی‌توجهی به تعلیم و تربیت اجتماعی و محدود بودن حوزه پرداختن به مباحث تحلیلی به اساتید معارف موجب شد که دانشجویان در فهم پیچیدگی‌ها دچار مشکل شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی افزود: اکنون ارتباط رده سنی ۱۸ تا ۲۱ سال با هیات‌ها قطع است و برنامه‌های صدا و سیما را هم تماشا نمی‌کنند و تنها راه ارتباطی آن‌ها با مدرسه و دانشگاه است که باید با پرداختن به تعلیم و تربیت اجتماعی این خلاء پر شود.

جهانبین عامل دیگر و موثر در اغتشاشات اخیر را کرونا دانست و گفت: حدود سه سال دانشگاه و مدرسه به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل و این مراکز تضعیف شدند؛ اینکه برخی دانشجویان در وقایع اخیر بی‌احترامی می‌کنند و یا ناسزا می‌گویند به علت رفتن آن‌ها به سمت فضای مجازی در این دوران بوده است.

او مهندسی خارجی را عامل موثر دیگری در اغتشاشات اخیر دانست و گفت: این عامل قطعی و واضح است و مصداق آن پرداختن صرف رسانه‌های بیگانه همانند بی بی سی و ایران اینترنشنال در هفته‌های اخیر به مسائل ایران و حساس کردن جامعه نسبت به این موضوع است؛ این درحالیست که رسانه‌های بیگانه، این حساسیت را درخصوص نقض در کشور‌های دیگر ندارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی افزود: عامل دیگر در بروز اغتشاشات را تاکید افراطی بر جنسیت و فردیت و گزاره‌سازی برای این مسائل است.

او هدف این جنگ ترکیبی را امید عنوان کرد و گفت: باید با پرداختن بیشتر به نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف و تقویت آن‌ها و بیان این موارد به مردم به امیدآفرینی در جامعه و ارتقای بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی دست یابیم.

در پایان این نششست تخصصی مجازی که به همت دفتر بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان برگزار شد، دانشجویان و حاضران به بیان سوالاتی درخصوص وقایع اخیر و دریافت پاسخ از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.