سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۸۰ طرح نیمه‌کاره آموزشی در استان قزوین

دیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه نیمه‌کار در استان وجود دارد که برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ابراهیم سعادتفر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه نیمه‌کار در استان وجود دارد که برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت خیران به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی سرعت ببخشیم.

وی اظهار داشت: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و به‌منظور تکریم خیرین، پنجشنبه ۱۰ آذرماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان و با حضور ۵۰۰ خیر مدرسه ساز برگزار خواهد شد.

سعادتفر تصریح کرد: مجامع خیرین مدرسه ساز و خیرین نیک اندیش، بازوان پرتوان اداره کل نوسازی مدارس در تأمین فضا‌های آموزشی و پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش هستند و بدون مشارکت آن‌ها شاهد افزایش طرح‌های نیمه تمام خواهیم بود.

این مسوول تاکید کرد: هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت مدارس را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی در سطح استان قزوین داریم که از این تعداد ۸۰۰ مدرسه دارای استحکام کافی است و بیش از ۷۰ درصد مدارس استان را شامل می‌شود و ۱۳ درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند و ۱۲ درصد هم نیاز به مقام سازی دارند.

به گفته این مسوول آموزشی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده هیچ مدرسه‌ای در سطح استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی نخواهد بود و تا مهرماه سال آینده ۲۱ مدرسه کانکسی با یکهزار و ۶۵۰ متر زیربنا با مشارکت بنیاد برکت، خیران و اعتبارات دولتی با هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی برچیده خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی بر اساس طرحی به نام دانش آموز شهید رضا پناهی افزود: استان قزوین دارای ۲۱ مدرسه کانکسی مستقل است که هشت مورد آن بالای ۱۱ نفر دانش آموز دارد و ساماندهی و استانداردسازی پنج مدرسه از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است.

سعادتفر ادامه داد: این مدارس بیشتر در مناطق الموت شرقی، الموت غربی، آوج، بویین زهرا، خرمدشت و طارم سفلی قرار دارند و ساماندهی آن‌ها با مشارکت بنیاد برکت، خیران و با استفاده از اعتبارات اختصاص یافته پیگیری می‌شود.

به گفته این مسوول آموزشی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده هیچ مدرسه‌ای در استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی نخواهد بود و تا مهرماه سال آینده ۲۱ مدرسه کانکسی با یکهزار و ۶۵۰ مترزیربنا با مشارکت بنیاد برکت، خیران و اعتبارات دولتی با هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی برچیده خواهند شد.

سعادتفر با اشاره به سرانه فضا‌های آموزشی در استان اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در به صورت میانگین پنج و هفت دهم متر مربع است که با استاندارد ملی فاصله داریم و باید به آن برسیم.

این مسوول اضافه کرد: کمترین سرانه فضای آموزشی در شهرستان البرز با سه و سه دهم متر مربع است که برای جبران این میزان به پنج تا ۱۰ سال زمان نیاز داریم، همچنین در بویین زهرا، آبیک و قزوین هم کمبود‌هایی داریم که نیازمند اختصاص زمین مناسب برای احداث مدارس است.

وی یاد آور شد: پروژه‌های استانی مدنظر در حوزه ساختمان‌های آموزشی، سرویس‌های بهداشتی، سرایداری، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی هنری، مدارس شبانه‌روزی، استخر‌ها و زمین‌های چمن مصنوعی است که پس از تکمیل، تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.