مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: حدود هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این فضا‌ها مقاوم هستند.

ابراهیم سعادت‌فر مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت:حدود هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این فضا‌ها یعنی تعدادی بالغ بر ۸۰۰ فضا مستحکم هستند و مابقی فضا‌ها نیازمند مقام‌سازی، تخریب و بازسازی دارد که این مسئله نیز در دستور کار ما قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار انجام می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: حدود ۲۰ مدرسه کانکسی وجود دارد که از این تعداد ۴ کانکس از جمعیت بالاس ۱۰ نفر برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: در سال جاری با اجرای طرح شهید پناهی سازماندهی فضا‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود ۴ فضای آموزشی کانکسی که جمعیت بالای ۱۰ نفر دارند تا پایان سال جاری مجهز شده و اقدامات جابجایی در این مدارس انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: به علت تأخیر در تخصیص اعتبار، استاندار در حوزه ۲۵ مدرسه‌ای که برای تجهیزات به هزینه نیاز داشتد ورود پیدا کردند و با اعتبار تخصیص یافته این مدارس نهایت تا پایان مهرماه آماده بهره برداری خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: اولویت ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی با مناطقی است که از تراکم بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: طرح تخریب و بازسازی مدارس و طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مبنی بر حذف بخاری‌های غیر استاندارد از جمله طرح‌های سازمان نوسازی است.

این مسئول تاکید کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه طرح سیستم‌های گرمایشی بوده و طرح‌هایی مانند سالن و فضا‌های ورزشی، فرهنگی، کانون‌ها و استخر در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: بیشتر اقدامات نوسازی، ساخت و توسعه مدارس به همت خیرین است چنانچه گاهاً خیرین هزینه صفر تا صد تکمیل پروژه را به عهده می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار