سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب رهیافت عقل و فطرت در اسلام ایرانیان منتشر شد

کتاب «رهیافت عقل و فطرت در اسلام ایرانیان» در چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

سیروس رضائی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کتاب رهیافت عقل و فطرت در اسلام ایرانیان منتشر شد، گفت: این کتاب از سوی علی طاهری دهنوی و دکتر سید مجتبی جلالی تألیف و وارد بازار نشر شد.

سیروس رضائی افزود: کتاب «رهیافت عقل و فطرت در اسلام ایرانیان» در ۲۲۶ صفحه در قطع رقعی، تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان منتشر شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در معرفی کتاب آمده است: اسلام اصیل که دین رأفت و رحمت است، با عملکرد صحیح اهل بیت (ع) به ایرانیان شناسانده شد و ایرانیان که از جنگ‌های متعدد پادشاهان، نظام طبقاتی و آموزه‌های دوگانه پرستی خسته شده بودند با دین اسلام مواجه شدند. اما بقای دین اسلام در ایران ناشی از زور شمشیر نبود، بلکه ایرانیان که عاقل‌ترین مردم آن زمان بودند با دریافتن حقایق و آموزه‌های اصیل اسلام و مطابقت دادن آن‌ها با عقل و فطرت خویش در طول حکومت‌های اسلامی، این آیین را پذیرفتند، به گونه‌ای که در قرن‌های پس از ورود اسلام به ایران، بسیاری از دانشمندان تحت تأثیر تعالیم ناب اسلامی در علوم و فنون مختلف سرآمد همۀ ادوار گشتند.

رضائی اضافه کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.

وی افزود: علاقمندان برای تهیه کتابِ «رهیافت عقل و فطرت در اسلام ایرانیان» می‌توانید به سامانه اینترنتی ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.