سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

مدرسه و کلاس درس اساس تحول در آموزش است

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: معلم هوشمند، مدرسه و کلاس درس اساس تحول بنیادین در آموزش است.

طالب محمدی اظهار داشت: جشنواره الگو‌های برتر یاددهی یادگیری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با هدف توسعه زمینه پژوهشگری و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، به اشتراک‌گذاری تجارب معلمان، آشنایی با فناوری‌های نوین، شناسایی و ترویج روش‌ها و تجارب موفق و کارآمد تدریس برگزار می‌شود. 

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مخاطبین این جشنواره تمامی شاغلین در دوره‌های مختلف تحصیلی، آموزش تلفیقی- فراگیر مراکز آموزشی و توان بخشی مشکلات ویژه یادگیری هستند، ادامه داد: بر اساس شیوه نامه اجرایی جشنواره الگو‌های برتر یاددهی یادگیری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه همکاران شاغل در مدارس استثنایی و مراکز آموزشی توانبخشی استان تا ۳۰ آذرماه جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه آموزش اداره استثنایی استان ارسال کنند.

او با بیان اینکه تنوع نیاز‌ها در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقا وبه روز آوری تخصص ومهارت معلمین مدنظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: نقش معلم به عنوان هدایت کننده ومؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش وپرورش اجتناب ناپذیر است، لذا تغییرات وتحولات در نوع وچگونگی آموزش وارتقای توانمندی معلمان در برنامه‌های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد. 

محمدی با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر وتدریس کا رآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش‌های تدریس خلاقانه تر، مهارت بکارگیری روش‌های جدید وفعال تدریس وارزیابی باشد واز روش‌های مختلف ارزشیابی استفاده کند؛ تصریح کرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش آموزان شده وسطح یادگیری ومهارت را در آنان ارتقا می‌بخشد.

او با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش و پرورش به شمار می‌آیند، تصریح کرد: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت وحساسیت معلم ازیک سو وتحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه به منظور ارتقای کیفیت تعلیم وتربیت واثر بخشی آموزش باید مهارت‌ها وتوانمندی‌های لازم در معلمان را با مجهز نمودن آنان به بینش علمی تقویت کرد، اظهار داشت: درک این مفهوم که نقش معلم به عنوان مهم‌ترین عنصر در فرآیند تعلیم وتربیت فقط یاددادن نیست، بلکه ایجاد موقعیت یادگیری است تغییرات شگرفی رادر نحوه آموزش وتربیت دانش آموزان ایفا خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.