سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از یک‌هزار کلاس درس با اعتبار چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال امسال در این استان به بهره‌برداری رسید.

میثم لک زایی  اظهارداشت: افتتاح مدارس در سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال گذشته رشد بیش‌از ۴۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال نیز ۶۰۰ کلاس درس دیگر در سیستان و بلوچستان به همت خیران تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۵۰ درصد مدارس استان با آورده ۲۱۴ میلیارد تومان توسط خیران ساخته شد که امسال پیش‌بینی می‌شود سهم خیران افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی بیان کرد: با حضور موثر و جدی خیران در تمام نقاط سیستان و بلوچستان کارگاه ساخت و ساز و نهضت بزرگ مدرسه‌سازی شکل گرفته و روز به روز در حال توسعه و فزونی است که نوید روز‌های پر امیدی را می‌دهد.
لک زایی با اشاره به اهمیت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ همه کلاس‌های درس در استان مجهز به سیستم استاندارد سازی گرمایشی خواهند شد و این در حالیست که از مهر سال قبل تاکنون سه هزار و ۳۵۶ کلاس درس مجهز به اسپیلت و سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس در راستای استاندارد سازی سیستم گرمایشی تجهیز شده‌اند.

وی گفت: همچنین سال گذشته ۵۴۹ دستگاه پرینتر، ۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه تخته وایت برد، ۳۵۸ دستگاه فتوکپی، ۲۴ هزار و ۴۵۴ دستگاه میز و صندلی، ۱۷ هزار و ۹۵۰ عدد صندلی دسته دار امتحانی، ۹۰۳ صندلی گردان، ۲ هزار و ۵۷۶ عدد میز و صندلی معلم، ۶۸۶ عدد فایل فلزی، ۴۹۹ کمد بایگانی، یک‌هزار و ۵۲۸ دستگاه رایانه، پنج دستگاه تکثیر، یک‌هزار و ۸۰۷ عدد مبل اداری، ۶۹۵ دستگاه میز خدمت و ۳۱۱ دستگاه ویدئو پرژکتور در مدارس استان توزیع شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.