سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پوشش زنده ۳۰ پلتفرم از طریق قاب اختصاصی شبکه سه یا ورزش سیما

افراسیابی گفت: حدود ۳۰ پلتفرم درخواست قاب اختصاصی برای پخش زنده جام جهانی را داشتند که هماهنگی لازم از سوی بخش ساترا در حال انجام است.

سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)، درخصوص چگونگی پخش مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر گفت: این مسابقات از شبکه سه سیما، ورزش، فراتر و همچنین شبکه‌های مختلف رادیویی به شکل زنده با کیفیت ۴k و از طریق تلوبیون که آی‌پی‌تی‌وی متعلق به صدا و سیماست و آی‌پی‌تی‌وی‌های طرف قرارداد که شامل پنج شرکت هستند، پخش خواهند شد. به جز این موارد نیز به مجوزگیرندگان ساترا به صورت قاب اختصاصی (iframe) این بازی‌ها ارائه می‌شود.

محمد‌صادق افراسیابی، سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا گفت: حدود ۳۰ پلتفرم تا‌کنون درخواست قاب اختصاصی برای پخش زنده جام جهانی را داشتند که هماهنگی لازم از سوی بخش مربوطه در ساترا در حال انجام است و ان‌شاء‌الله این ۳۰ پلتفرم جام جهانی را از طریق آی فریم شبکه سه یا ورزش سیما به صورت زنده پوشش خواهند داد. 

افراسیابی ادامه داد: برخی پلتفرم‌ها در قالب پروژه‌های مشترک با آی‌پی‌تی‌وی‌های سازمان صدا‌و‌سیما برنامه‌های متنوعی را برای جام جهانی تدارک دیدند و برخی هم از شورای صدور مجوز تولید و انتشار ساترا مجوز تولید برنامه گرفتند که برخی موارد به نتیجه رسیده و اطلاع رسانی شده است و برخی موارد هم اگر به نتیجه برسد، اطلاع‌رسانی‌ها از سوی پلتفرم در اسرع وقت انجام می‌شود. 

پیش از این، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) در خبری اعلام کرده بود که حق مالکیت پخش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از فیفا توسط سازمان صدا‌و‌سیما خریداری شده و پلتفرم‌های دارای مجوز از ساترا صرفا می‌توانند از طریق قاب اختصاصی (iframe) شبکه‌های سه و ورزش نسبت به پخش مسابقات جام جهانی اقدام کنند. 

طبق این خبر، ساترا به‌منظور حمایت از رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر با آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، قاب اختصاصی (iframe) شبکه‌های سه و ورزش را در اختیار رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر دارای مجوز از این سازمان مبتنی بر نظام رتبه‌بندی قرار می‌دهد. 

پخش مسابقات جام جهانی توسط پلتفرم‌ها صرفا در قالب قاب اختصاصی شبکه‌های تلویزیونی و با هماهنگی ساترا امکان‌پذیر است و در صورت استفاده از سایر شیوه‌ها، این کار تخلف محسوب می‌شود.

جبلی، درباره ویژه برنامه‌های جام جهانی هم گفته بود، پخش ویژه برنامه‌های متفاوت و متنوع به صورت زنده و تولیدی و با محوریت تحلیل و بررسی زوایای مختلف برگزاری جام جهانی با دعوت از کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه و پخش مستند‌های جذاب در تشریح ترکیب، تاریخچه و حواشی تیم‌ها و کشور‌های حاضر در این رویداد بزرگ ورزشی و فوتبالی در دستور کار قرار گرفته است و قرار است از ۱۰ روز قبل از افتتاح، این مسابقات از آنتن شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی آغاز شود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
ن ب پیام رسان داخلی هیچ کدام