سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابلیت فراملی دانشگاه بیرجند در ارائه برنامه‌های علمی

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به قابلیت همکاری این دانشگاه با کشور قرقیزستان، گفت: دانشگاه بیرجند در زمینه علمی و تخصصی از جایگاه فراملی برخوردار است.

 لامعی، در نشست هماهنگی سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند با ۱۷ کشور جهان تعامل علمی دارد و اجرای ۲۰ پایان نامه مشترک با کشور‌های مختلف در حال حاضر در دستور کار دانشگاه بیرجند قرار دارد.

او با بیان اینکه در قرقیزستان ۱۹ دانشگاه و در خراسان جنوبی ۴۸ دانشگاه و آموزشگاه عالی وجود دارد، افزود: ۸۵۰ دانشجو خارجی در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵۸۰ نفر در دانشگاه دولتی، ۲۱۴ نفر در دانشگاه آزاد، ۸۵ نفر دانشگاه علوم پزشکی و دو نفر در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به سفر سفیر قرقیزستان، ادامه داد: لازم است به دو مبحث اقتصاد و اندیشه در سفر سفیر قرقیزستان به خراسان جنوبی توجه شود که این دو موضوع در جهت پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

لامعی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند آمادگی لازم برای تعامل با کشور قرقیزستان در زمینه‌های علمی را دارد، تصریح کرد: دانشگاه بیرجند از توانمندی‌ها و قابلیت‌های فراوانی برخوردار است و این توانایی را دارد تا با کشور قرقیزستان همکاری لازم را داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.