سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنر دست بانوان کرمانی به آستان قدس رضوی اهدا شد

پرچم مزین به نام مبارک حضرت امام رضا (ع)، هنر دست بانوان هنرمند استان کرمان به آستان قدس رضوی اهدا شد.

لیلی رئیسی نسب خادمیار و هنرمند کرمانی درباره این اثر گفت: پرچم مزین به نام حضرت رضا (ع) با هنر "زیح بافی" دوخته شده که هنر دست زنان استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان برای تزیین لباسهایشان است.

او افزود: پس از تصمیم به دوخت پرچم آقا امام رضا (ع)، با مرکز خادمیاری عنبرآباد، موضوع را درمیان گذاشتیم و طرح پیشنهادی توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، مطرح و این پرچم تهیه شد.

رئیسی نسب بیان کرد: شروع به کار تولید این اثر همزمان با دهه کرامت و با حضور جمعی از خادمیاران، فعالان و مسئولان فرهنگی شهرستان، آغاز و اولین سوزن بر پارچه زده شد. این کار روی پارچه سفید انجام گرفت و طی حدود دو هزار و۸۰۰ ساعت، بیش از ۹۰ هزار سوزن همراه با ذکر صلوات و "یارضا"، قرائت قرآن و ادعیه، زده شد.

او تصریح کرد: این کار طی شش مرحله شامل "دوخت یا بافت زمینه روی پارچه سفید شش تاری، دوخت اولیه ریشه دوزی، بافت روی ریشه، طراحی آرم روی زمینه دوخته شده و دوخت تمام زمینه" انجام گرفت و در نهایت کار پرچم ثامن الحجج (ع) به اتمام رسید. پرچم جمهوری اسلامی ایران را نیز در سال ۹۸، زیح دوزی و به دفتر مقام معظم رهبری اهدا کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.