سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

مشکلات انتقال آب از رودخانه گدار به دریاچه ارومیه رفع شود

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر انتقال آب از رودخانه گدار به دریاچه ارومیه، گفت: انتقال آب از این رودخانه علاوه بر کمک به احیای دریاچه، فرصت مناسبی برای پُر کردن چاه‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی منطقه جهت آبادانی است.

ناصر عتباتی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مسایل و موضوعات پیرامون رودخانه گدار چای نقده اظهار کرد: پیرو بازدید از پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، تونل کانی سیب و رودخانه گدارچای نقده که به همراه مسوولان استانی صورت گرفت، مقرر شده بود مشکلات مربوط به معارضین این رودخانه که در مسیر انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه قرار دارند، رسیدگی و تصمیمات لازم برای رفع آنها اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات موجود در راستای رفع معارضین رودخانه گدار هستیم، افزود: باید با هماهنگی و ایجاد تفاهم با کشاورزانی که در حریم و بستر این رودخانه دارای مالکیتی هستند امکان اجرای عملیات در رودخانه برای شرکت آب منطقه‌ای فراهم شود تا پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه تکمیل و نتایج پیش بینی شده حاصل شود.

عتباتی با بیان اینکه انتقال آب از رودخانه گدار علاوه بر کمک به احیای دریاچه ارومیه فرصت مناسبی برای اراضی کشاورزی منطقه از جهت تقویت چاه‌های اراضی کشاورزی است، اضافه کرد: همکاری اهالی منطقه در این کار بسیار حائز اهمیت است.

وی احیای دریاچه ارومیه یک مطالبه عمومی دانست و ادامه داد: دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای ایجاد مسیر قانونی و هموار برای اتمم طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به کار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه اعضای حاضر درخصوص موضوع جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه مصوب شد که رییس حوزه قضایی محمدیار با تدابیر قضایی و حقوقی لازم و با استفاده از ظرفیت امام جمعه و سایر مسوولان در پیشبرد این طرح تسهیل کند.

همچنین شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی متعهد گردید که تا ۱۰ روز عملیات لازم بر روی رودخانه گدار جهت انتقال آب به دریاچه ارومیه انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.