سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرصت ۳ ماهه شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی کشتارگاه‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌های استان ۳ ماه فرصت دارند کشتارگاه‌ها را ساماندهی کنند.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به غیر قانونی بودن کشتار در منطقه تنگاری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتار‌های منطقه تنگاری بویراحمد طی یک ماه باید ساماندهی شود.

او با تاکید بر ساماندهی کشتارگاه‌ها افزود: شهرداری‌ها در بازده زمانی ۳ ماهه فرصت دارند از اعتباراتی که به آن‌ها می‌دهیم کشتارگاه‌ها را ساماندهی کنند، اگر نمی‌توانند برون‌سپاری و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه همه شهر‌های کوچک مکلف هستند در کشتارگاه‌های صنعتی شهر‌های همجوار کشتار خود را انجام دهند، ادامه داد: اداره کل دامپزشکی موظف است در مدت یک ماهه کشتار در منطقه تنگاری را ساماندهی کند، ضمن اینکه جلسات کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌ها نیز باید هر ماه با هدف برطرف کردن مشکلات برگزار شوند.

رجایی، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمیت کشتارگاه‌های دام در تضمین سلامت و کیفیت گوشت و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک میان انسان و دام باید به بحث کشتارگا‌ها توجه ویژه‌ای شود.

او با بیان اینکه تنها یک کشتارگاه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: از ۱۰۰ درصد گوشت مورد نیاز، ۷۰ درصد در استان و ۳۰ درصد در شهرستان اقلید تامین می‌شود.

معتمدی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان می‌گوید: ۱۷ هزار تن گوشت قرمز سالانه در استان تولید می‌شود که از این تعداد فقط ۹ هزار تن آن در کشتارگاه‌ها ذبح می‌شود و دلیل آن هم وجود کشتارگاه‌های غیر مجاز است.

به گفته محمدیان، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، پارسال ۴۵۸ راس و امسال ۸۶۳ راس گوسفند قاچاق شده است که ۸۸ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.