سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز هفته‌های تئاتر خیابانی در قزوین

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین از آغاز برنامه هنری هفته‌های تئاتر خیابانی با مضمون اجتماعی و کاهش معضلات جامعه در قزوین خبر داد.

سید قاسم قوامی مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین از آغاز هفته‌های تئاتر خیابانی در قزوین خبر داد و گفت:  براساس سند تحول حوزه هنری استان، اجرای نمایش‌های خیابانی با مضمون اجتماعی و کاهش معضلات جامعه در دستور کار قرار دارد و به همین منظور با آموزش و پرورش استان هماهنگی‌های لازم برای اجرای برخی از نمایش‌ها در مدارس ناحیه یک و دو شهر قزوین انجام شده است.

وی اظهار داشت: شیوه اجرای این نمایش‌ها به صورت تئاتر شورایی است که یکی از انواع نمایش‌های محیطی می‌باشد به گونه‌ای که تماشاچی و مخاطب در بخش‌هایی از کار، وارد ماجرای داستان می‌شود و احتمال دارد انتهای داستان را تغییر دهند.

قوامی با بیان اینکه تئاتر زمینه ساز یک گفت و گوی فعال اجتماعی است، تصریح کرد: حوزه هنری برنامه‌های نمایشی خود را بر اساس عبرت پژوهی از گذشته، نقد امروز و ترسیم آینده طراحی کرده است و بخشی از معضلات اجتماعی در استان در قالب آثار نمایشی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز اولین نمایش خیابانی با عنوان مجسمه با مضمون اجتماعی با ساخت تابلو‌ها و بیان روایات در یک مدرسه در منطقه ۲ قزوین به نمایش گذاشته شد و نتیجه‌گیری به مخاطب واگذار گردید تا با مشارکت مخاطب، ماجرا به طرز مطلوبی به پایان برسد.

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان خاطر نشان کرد: این نمایش‌ها در این هفته از ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه در ۶ مدرسه نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهر قزوین در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و در هفته‌های بعد نیز به همین شکل در مدارس منتخب تداوم خواهد یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.