سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۹ درصد دانش آموزان زنجان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال ۱۸ هزارو ۳۵۷ دانش آموز در این استان معادل ۸.۹ درصد مجموع دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۱۱ هزارو ۷۰۲ نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی، سه هزارو ۶۷۰ نفر در مقطع متوسطه اول، سه هزارو ۷۶۱ نفر در مقطع متوسطه دوم و مابقی نیز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

وی از فعالیت ۱۲۴ مدرسه غیردولتی در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۶۸ مدرسه در دروه ابتدایی، ۲۹ مدرسه در دوره متوسطه اول، ۲۴ مدرسه در دروه متوسطه دوم، ۲ هنرستان در رشته فنی و حرفه‌ای و یک هنرستان در شته کاردانش فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال هزارو ۵۶۷ نفر نیروی انسانی آزاد در حوزه تدریس در مدارس غیر دولتی استان در حال فعالیت هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه ناحیه ۲ آموزش و پرورش زنجان با ۵۵ مدرسه غیردولتی بیشترین تعداد این نوع مدارس را در بین مناطق استان دارد، افزود: ابهر با ۳۵ مدرسه، خرمدره با ۱۱ مدرسه، ناحیه یک زنجان با ۹ مدرسه، خدابنده با ۹ مدرسه، بزینه رود با ۲ مدرسه و طارم نیز با ۲ مدرسه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین از وجود ۴۱ مدرسه هیات امنایی در استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری نزدیک ۱۴ هزار نفر معادل ۶.۸ دانش آموزان استان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: مدارس هیات امنایی در استان فقط در نواحی ۱ و ۲ زنجان و شهرستان‌های ابهر و خرمدره فعال هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.