سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب ساخت موشک هایپرسونیک سپاه پاسداران ایران در رویترز

خبرگزاری رویترز با بازتاب خبر ساخت موشک مافوق صوت بدست سپاه پاسداران ایران، ادعا کرد این تحول نگران‌کننده است.

 خبرگزاری رویترز با بازتاب خبر ساخت موشک مافوق صوت بدست نیروهای سپاه پاسداران ایران به نقل از فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداراننوشت: ایران یک موشک بالستیک مافوق صوت ساخته است. این سخنان احتمالاً سبب تشدید نگرانی‌ها درباره توانمندی‌های موشکی ایران می‌شود. امیرعلی حاجی زاده اعلام کرد «این موشک سرعت بالایی دارد و می‌تواند در داخل و خارج از جو مانور دهد. این موشک سامانه‌های پیشرفته ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.»

این خبرگزاری در ادامه اعلام کرد موشک‌های مافوق صوت می‌توانند با سرعتی معادل حداقل پنج برابر سرعت صوت حرکت کنند و مسیر حرکت آن‌ها پیچیده است و همین مسئله سبب می‌شود رهگیری آن‌ها دشوار شود. هنوز هیچ گزارشی وجود ندارد مبنی بر اینکه چنین موشکی در ایران آزمایش شده باشد. جمهوری اسلامی توانسته است صنایع بومی بزرگی برای تولید تسلیحات آنهم درشرایط تحریم‌های بین المللی ایجاد کند.

رویترز در پایان نیز به آزمایش موشکی هفته گذشته اشاره و اعلام کرد هفته گذشته نیز مقامات ایران اعلام کردند قائم ۱۰۰ را آزمایش کرده اند که نخستین ماهواره بر سه مرحله‌ای ایران بود. این ماهواره بر می‌تواند ماهواره‌هایی تا وزن هشتاد کیلوگرم را در مدار پانصد کیلومتری ازسطح زمین قرار دهد. آمریکا این اقدامات ایران را بی ثبات کننده خوانده است، زیرا آمریکا معتقد است از این ماهواره بر‌ها می‌توان برای انتقال سرجنگی هسته‌ای (کلاهک هسته ای) استفاده کرد. البته ایران انکار می‌کند که خواهان ساخت سلاح هسته‌ای است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
توانایی لیزری شما نیز باید و حتی سلاح هایی که هنوز ابداع و اختراع نشده لایق ایران ایرانیست تا پشت دشمن به لرزه درآید بجنبید....و متعاقب آن اقتصاد را هر چه زودتر سر و سامان وگرنه صهیون واسه خودش خواب خوش میبیند و عروسی... هر چند از سالها قبل باید چنین میکردید غفلت کردید و دایم نفوذی ها و اختلاسگران ضربه به این نظام زدن کاشکی هوشیار بودید و هم تان را در درون بیشتر صرف میکردید؟!
فری
۲۲:۱۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مبارزه با فقر .فساد. بیکاری .رشوه اختلاص......فراتر از ساخت موشک هست
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
هردو به یک اندازه مهم هستند چون هردو دشمن یک کشورن
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خدا قوت دلاورمردان دلیر لعنت به شیطان بزرگ ننگ باد بر دشمنان اسلام وانقلاب ما دولت امام زمان عج هستیم امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
خلیل تندرو
۰۰:۲۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
امریکا کور شو اشغال
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
چند تا آزمایش هسته ای در کویر لوت همه چیز رو تمام خواهد کرد انشا ا..
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
درود خدا وفرشتگانش برهمه شما غیرتمندان وغیور مردان ودلاورمردان سپاه پاسداران. ارتشیان. ونیروی انتظامی. جمهوری اسلامی ایران. زمان آن رسیده که انشاءالله به یاری خدا رژیم کثیف اسرائیل وال سعود جنایتکار وداعشی های خونخوار از روی زمین محو گردند. امین یارب العالمین.
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
چرا پرتاب موشک ماهواره بر اگر از طرف ایران باشد اشکال دارد اما اگر از طرف آمریکا و اروپا یا حتی هند باشد هیچ اشکالی ندارد ؟؟؟!!
پاسخ : زیرا ایران اسرائیل را هرگز،به رسمیت نشناخته اما اروپا و آمریکا که تحت سلطه صهیونیزم هستند و هند هم اسرائیل را به رسمیت شناخته.
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
زمستان سختی خواهیم داشت
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
خواهید داشت.
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
خداقوت برسپاپسدارانه انقلاب اسلامی خاری هست بر چشمه دشمن انشالله روزه نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک هست
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
درود خداوند بر دانشمندان غیرتمند وطنم که باعث قوت قلبمان و شعف درونی مان میشوید ،آفرین بر شیر مردان که عشق خدمت به وطن و واسلام را دارید و دشمنان کشور باید روزی سر تعظیم در مقابل ظلمهایی که به میهنم کرده اند فرود بیاورند ،روزی بشود که دشمنان غربی و اعراب دریوزه التماس کشور م کنند انشاالله
ایرانی
۲۰:۳۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
دمت گرم سردار بزنش به قلب اسراییل...
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
فقط بمب اتم، تمام
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
ماشا الله دمتون گرم
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
سلام خدا قوت یکی از این موشک ها را بزنید در کابینه رژيم جعلي صهیونیستی
فرشاد
۱۵:۲۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
الله اکبر و لا له الحمد درود بر شما غیور مردان ایران عزیز بسم الله آتش شرق را کلید بزنید و مثلث عبری غربی عربی را درهم بکوبید