سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت از جنگل‌های زاگرس در مقابل آتش

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: عقب ماندگی‌هایی در زمینه حفاظت از جنگل‌های زاگرس در مقابل آتش در کشور وجود دارد.

 

محمدتقی سجادی گفت: خوزستان حدود یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس را در خود جای است، ولی یک عقب ماندگی تاریخی درخصوص حفاظت از جنگل‌های حوزه زاگرس در برابر آتش در سراسر کشور مشاهده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می گوید: توسعه پاسگاه‌های اطفای حریق در محدوده حوزه جنگل‌های زاگرس، استفاده از توان جوامع محلی و تشکل‌ها در زمینه مهار آتش و استقرار بالگرد در شرایط خاص از جمله برنامه‌ها به شمار می‌روند.

سجادی می گوید: در حقیقت در رابطه با اطفای حریق در این جنگل ها، بالگرد یک عامل کمک دهنده جهت جا به جایی نیرو‌های امدادی و عملیاتی باتوجه به سخت گذر بودن مسیر‌های آتش سوزی محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می‌گوید: براساس تفاهم نامه‌ای که میان سازمان منابع طبیعی و وزارت دفاع برای استفاده از توان بالگرد‌های این وزارتخانه در هر منطقه و استان هنگام وقوع آتش سوزی وجود دارد، با اعلام نیاز و درخواست مدیر کل منابع طبیعی هر استان می‌توان بالگرد در اختیار گرفت، ولی در رابطه با قرار گرفتن آن به صورت مستقل در اختیار هر سازمان و وجود آن در هر استان، به شدت عقب هستیم.

این مقام مسئول گفت: تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک این امکان فراهم شود و سازمان منابع طبیعی کشور و استان‌هایی از جمله خوزستان از بالگرد اختصاصی و مستقل بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
افزایش پایگاههای هوایی کوهستان و زیست محیطی در شرق استان لازم است
امیر
۱۱:۱۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
لزوم ایجاد پایگاههای هوایی و اتشنشانی هوایی در شرق استان و در کنار مناطق جنگلی و حاشیه زاگرس استان
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
استفاده تز بالگردهای اتشنشان و پهپادها در این استان و حفاظت از منابع زیست محیطی و جنگلها لازم و ضروری است