سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صربستان طرح آلمان و فرانسه برای حل و فصل در کوزوو را رد کرد

مقامات صربستان طرح کشور‌های اروپایی برای حل و فصل تنش‌ها در کوزوو را رد و از به رسمیت شناختن این کشور خودداری کردند.

ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان در واکنش به طرح آلمان و فرانسه برای حل اختلافات در کوزوو اعلام کرد مقامات صرب پیش نویس حل و فصل در «کوزو و متوهیا» را که پیش از این توسط رهبری آلمان و فرانسه پیشنهاد شده بود، رد کردند که به معنای عضویت این جمهوری خودخوانده در سازمان ملل بدون به رسمیت شناختن رسمی از سوی بلگراد است.

براساس گزارش اسپوتنیک داچیچ افزود: این شامل نقطه شروع است. می‌گویند استقلال کوزوو از قبل یک موضوع حل شده است، اما ما این را نمی‌پذیریم.

پیش از این «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان، از ناتو خواست که «وظایف خود را در کوزوو انجام دهد» و در غیر این صورت، صربستان از اقلیت خود در کوزوو محافظت خواهد کرد. ووچیچ در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که صربستان به همراه متحدانش، روسیه و چین، از به رسمیت شناختن اعلامیه استقلال کوزوو در سال ۲۰۰۸ خودداری کرده است. 

در همین حین ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از ترس تنش میان نیرو‌های اقلیت صرب و کوزوو، نیرو‌های ذخیره خود را برای آموزش به کوزوو فرستاد.

مداخله ناتو در سال ۱۹۹۹ به جنگ بین نیرو‌های صرب و جدایی طلبان در کوزوو پایان داد و سرکوب خونین بلگراد علیه اکثریت آلبانیایی‌های کوزوو را متوقف کرد. کوزوو در سال ۲۰۰۸ تقریباً پس از یک دهه درگیری‌های نظامی علیه حکومت بلگراد، از صربستان جدا شد. در آن زمان صرب‌ها جنایات فجیعی را علیه مسلمانان انجام دادند که به عقیده‌ی خیلی از سازمان‌ها علیه مسلمانان نسل‌کشی صورت گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.