سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای طلای گم شده دونده همدانی در المپیاد استعدادهای برتر چه بود؟

جدول رده‌بندی تیم‌ها در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور با شناسایی نشان طلای یکی از دونده‌های همدانی دستخوش تغییر شد.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از پایان سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که رتبه دوازدهمی به همدان اختصاص یافت، مشخص شد که یکی از مدال‌های طلای دو ومیدانی این استان در جدول رده‌بندی محاسبه نشده است.

کارشناسان خبره ورزش و جوانان همدان در چند روز گذشته نسبت به بررسی دقیق مدال‌های کسب شده توسط رشته‌های ورزشی این استان در المپیاد اقدام کردند و در نهایت مشخص شد که مسئولان اجرایی مسابقات یکی از مدال‌های دو ومیدانی را در جدول ثبت نکرده‌اند.

این نشان طلا باعث شد تا همدان در جدول مجموع توزیع مدال‌های استان‌های کشور با یک پله صعود، به رتبه یازدهم ارتقا یابد و نسبت دوره گذشته که جایگاه نوزدهم را داشت، عملکرد خوبی را به ثبت برساند.

هوشیاری کارشناسان ورزش همدان

علی ضمیری کامل معاون توسعه ورزش قهرمانی همدان گفت: اشتباه ایجاد شده در محاسبه مدال‌های کاروان ورزش همدان با هوشیاری کارشناسان خبره ورزش و جوانان همدان شناسایی شد.

علی ضمیری کامل افزود: کارشناسان خبره ورزش همدان چند روز به بررسی مدال‌های کسب شده در رشته‌های مختلف پرداختند و در نهایت مشخص شد که یکی از نشان‌های رشته دو ومیدانی محاسبه نشده است.

وی بیان کرد: پس از برگزاری جلسه در مرکز استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان و بازبینی مدال‌های کسب شده، کاروان همدان در رتبه یازدهم سومین دوره استعدادهای برتر کشور قرار گرفت.

علی ضمیری کامل خاطرنشان کرد: البته عمدی در این اشتباه نبوده و فشردگی مسابقات، تعدد رشته‌ها و مدال‌ها باعث شد تا یک مدال با ارزش در سهمیه استان همدان محاسبه نشود.

۲۸ مدال رنگارنگ رهاورد استان همدان

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان در ادامه گفت: در المپیاد این دوره ۹ هزار و ۴۳۰ ورزشکار پسر و پنج هزار و ۴۷۰ ورزشکار دختر در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال شرکت کردند که در مجموع ۱۷ هزار و ۱۸۰ ورزشکار، مربی و سرپرست حضور داشتند.

وی افزود: یک هزار و ۱۳۰ مدال رنگارنگ در این مسابقات بین ۳۱ استان کشور توزیع شد که سهم استان همدان ۹ نشان طلا، ۱۱ نقره و هشت برنز بود.

معاون ورزش و جوانان همدان کسب نشان در برخی از رشته‌های ورزشی را شگفتی بزرگ دانست و تصریح کرد: البته این افتخار مهم نشان از تلاش و برنامه ریزی مطلوب هیات‌های ورزشی و مربیان سازنده دارد.

وی افزود: در رشته مینی گلف به مدال دست یافتیم، در تیراندازی با کمان و در ماده کامپوند و ژیمناستیک نیز به نشان رسیدیم و وزنه برداران دختر نیز مدال کسب کردند که موفقیتی بزرگ به شمار می‌رود.

علی ضمیری کامل اضافه کرد: دو ومیدانی نیز قطع به یقین بهترین هیات ورزشی استان همدان در المپیاد استعدادهای برتر کشور بود که سهم چشمگیری در کسب مدال داشت.

معاون ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: در رشته‌های قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، جودو و کشتی نیز عملکرد خوبی را شاهد بودیم که به جایگاه یازدهمی استان کمک کرد.

ضمیری کامل افزود: رتبه یازدهمی استان همدان در مجموع مدال‌های توزیع شده در این پیکارها در شرایطی رقم خورد که در دوره قبل جایگاه نوزدهمی را کسب کرده بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.