سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت بازار تاریخی شهر سنقر

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از مرمت بازار تاریخی شهر سنقر خبر داد.

داریوش فرمانی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به قدمت این بازار تاریخی، گفت : این بازار در اواخر دوره قاجار شکل گرفته و شامل چند محله سرچقا، امامزاده، هادره و پیره سوند است.

وی افزود: بازار محله سرچقا معروف به بازار نجارها، دومین بازار قدیمی سرپوشیده استان پس از بازار سنتی شهر کرمانشاه است.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه به دلیل اهمیت این بازار قدیمی برنامه مرمتی آن در دستورکار قرار گرفت، تصریح کرد: علیرغم اینکه طی سال‌های گذشته بخش‌هایی از این بازار مرمت شده، اما باتوجه به قدمت و آسیب دیدگی و نیاز بخش‌هایی از آن به مرمت، این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این راستا از محل اعتبارات اسناد خزانه حدود سه میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این بازار قدیمی اختصاص داده شد و از حدود دو ماه پیش برنامه مرمتی آن آغاز و در روز‌های اخیر به پایان رسید.

فرمانی با بیان اینکه برنامه مرمتی صورت گرفته در بخش تیمچه حاجی حسن بازار قدیمی سنقر بوده، اظهار کرد: باتوجه به نیاز این بخش از بازار به ادامه مرمت، سال آینده بازهم برای آن اعتبار خواهیم گذاشت تا مرمت آن ادامه پیدا کند و به مرور سایر بخش‌های بازار را همانند بازار سنتی کرمانشاه مرمت خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، در بازار قدیمی سنقر رشته‌هایی همچون لحاف دوزی، پنبه زنی، نجاری، کفاشی و ... فعالیت می‌کنند و بخشی از بازار هم طی دهه‌های گذشته به علت ساخت و ساز از بین رفته است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.