مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : با مشارکت بخش خصوصی تاق بستان و بیستون بصورت ویژه ساماندهی می‌شوند.

محمد رضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه چشم انداز تاق بستان و بیستون در سال ۱۴۰۲ متفاوتر از سال ۱۴۰۱ خواهد بود گفت : طرح ساماندهی کامل تاق بستان تهیه شده است و سرمایه گذار بخش خصوصی نیز پای کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از گردشگری به عنوان یکی از کوتاهترین راه‌های توسعه نام برد و خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه پتانسیل‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف طبیعی، تاریخی فرهنگی و معنوی وجود دارد که باید از آن‌ها به نحو مطلوب بهره برد.

وی با اشاره به اختصاص بودجه تخصیصی مناسب در زمینه گردشگری افزود: بودجه ابلاغی امسال در مقایسه با پارسال حدود ۲۰ برابر شده است.

سهیلی به اقدامات انجام شده در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: ایجاد پل معلق سد داریان، ساخت شهربازی کرمانشاه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در منطقه چالابه در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به علاقمندی گردشگران خارجی به معماری ایرانی اسلامی اشاره کرد و افزود: لازم است تا شهرداری و وزرات راه و شهرسازی به میراث فرهنگی کمک کنند تا از اقتصاد بافت سنتی بتوان بیشتر بهره گرفت.

وی گفت: در جا‌هایی که می‌توان اجازه افزایش ارتفاع را در بافت‌های سنتی داد این کار انجام می‌شود، اما به بافت اصلی نباید هیچ خدشه‌ای وارد شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.