سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۱۰ هزار دلاری تعاونی‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش‌از ۱۰ هزار و ۸۴۹ دلار صادرات غیر نفتی به کشورهای مختلف توسط تعاونی‌های این استان انجام شده است.

حامد آرامش اظهارداشت: از ابتدای امسال رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر احیا، توسعه و رونق فعالیت‌ شرکت‌های تعاونی متمرکز بوده که خوشبختانه با حمایت و پیگیری مسوولان استانی نیز این رویکرد همراه شده است.

وی بیان کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، شرکت های تعاونی استان توانستند بیش‌از ۱۰ هزار دلار صادرات غیرنفتی شامل میوه و سموم کشاورزی و شیمیایی به کشورهای همجوار و آسیای میانه و شرق آسیا انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت ممتاز استان در برخورداری از مرز دریایی و خاکی، یادآور شد: در ماه‌های ابتدایی سالجاری با پیگیری این اداره کل و اتحادیه تعاونی مرزنشینان و همکاری اداره کل صمت استان، در کارگروه تخصصی مربوطه مصوب شد موضوع سهمیه شرکت‌های تعاونی که غیر فعال هستند به تعاونی‌های فعال همان مناطق با تایید شورای سامان دهی مبادلات مرزی استان واگذار و تخصیص داده شود تا از ابطال سهمیه‌ها جلوگیری و منابع آن به سبد خانواده‌ها و اعضای تعاونی‌ها واریز شود.

وی گفت: همچنین افزایش سقف واردات میوه‌های گرمسیری از پنج کیلوگرم به ۱۰کیلوگرم به ازای هر نفر در سال از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

آرامش افزود: تعاونی‌های سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه اول امسال، ۱۸۱ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۲۹۰ دلار واردات داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۷۹ شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان با ۵۷ هزار و ۵۷۵ عضو فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۳۸۳ مورد نظارت قانونی بر تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها نظیر عمومی، مالی و مجامع در ۶ ماهه امسال در استان انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری ۲ هزار و ۹۸۹ نفر ساعت آموزش مجازی با موضوعات حقوقی و مدیریتی برای تعاونگران استان در۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

آرامش تاکید کرد: رفع مشکلات و چالش‌ها و حمایت بیشتر از شرکت‌های تعاونی، فرصت بیشتری فراهم می‌کند تا از ظرفیت این بخش مردمی در توسعه و اشتغالزایی هر چه بیشتر بهره برده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.