مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای قانون کار، در این استان و در ۶ ماهه نخست امسال ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال جریمه از کارفرمایانی که نیروی کار خارجی غیرمجاز بکارگیری کردند وصول شد.

  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان حامد آرامش اظهارداشت: در پی این بازدیدها، ۲۷۵ نیروی کار خارجی فاقد مجوز کار شناسایی و ۱۹۹ برگ جریمه برای کارفرمایان متخلف صادر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال جریمه نیز از کارفرمایان متخلف در طی این مدت وصول شده است،افزود: ۱۹ نفر از کارفرمایان هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۴۴ نیروی کار ایرانی توسط ادارات و کارفرمایان این استان جایگزین نیروهای اتباع خارجی غیر مجاز شدند.

وی بیان کرد: طبق سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار، مساله اشتغال، اولویت اول در سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود، بنابراین استفاده از نیروی کار خارجی که مجوز فعالیت در کشور را نداشته باشد تخلف است و مطابق قانون برخورد می‌شود.

آرامش اظهارداشت: به منظور اجرایی شدن برنامه دولت الکترونیک و حذف بروکراسی‌های زائد و تسهیل امور به نفع مردم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی خدمات خود از جمله خدمات مربوط به اشتغال اتباع خارجی را از این پس بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه خواهد داد.

وی افزود: کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی دریافت خدمات اشتغال اتباع خارجی می‌توانند تنها از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://eatba.mcls.gov.ir خدمت مورد نظر خود را بصورت غیرحضوری دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: فرآیند استفاده از این سامانه اعم از نحوه نام نویسی و دریافت خدمات از طریق نشانی اینترنتی https://eatba.mcls.gov.ir/help/register.mp۴ برای متقاضیان بصورت تصویری آموزش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، در سال ۱۴۰۱، روزانه هفت میلیون ریال جریمه خواهد شد.

آرامش اظهارداشت: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به عنوان نیروی کار خودداری و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار