سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه مخازن گازی به‌منظور تولید زودهنگام در شرکت ملی حفاری

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: مسئولیت‌های جدیدی از سوی شرکت ملی نفت ایران برای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تعریف شده است.

مهدی حیدری گفت: این شرکت افزون بر تولید و ذخیره‌سازی گاز، اکنون وظیفه توسعه مخازن گازی به‌منظور تولید زودهنگام تا سال ۱۴۰۳ را به‌عهده دارد که این موضوع برای تأمین گاز مصرفی کشور، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت ملی نفت ایران است.

به گفته او شرکت ملی حفاری ایران بزرگ‌ترین شرکت حفاری بخش خشکی در قاره آسیا است ما با امضای این موافقت‌نامه، انتظارات بالایی از شرکت ملی حفاری داریم که شایستگی بالایی در صنعت حفاری دارد و در واقع دیگر موضوع کارفرمایی و پیمانکاری نیست، بلکه دو شرکت برای توسعه میدان‌های گازی هم‌پیمان می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: انتظار می‌رود شرکت ملی حفاری ایران ناوگان خود را برای اقدام‌های بزرگ و فرصتی که پیش رو دارد، تجهیز کند.

حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: رویکرد به ملی حفاری در آن سال‌ها شرکت را تا آستانه نابودی پیش برده بود، رویکرد احیای شرکت با جدیت دنبال می‌شود مسئولان به این نتیجه رسیدند که توسعه و افزایش تولید نفت و گاز نیازمند احیای ناوگان حفاری کشور است و از این منظر نگاه ویژه‌ای به احیای شرکت ملی حفاری ایران دارند.

به گفته او پیش‌تر با نگاه مغرضانه نرخ‌ها بسیار نادرست تعیین می‌شد، اما اکنون به‌منظور احیای شرکت ملی حفاری، نرخ‌های صحیح‌تری از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت‌های کارفرمایی برای فعالیت حفاری تکلیف شده است.

گلپایگانی می گوید: نگاه دولت همسو با احیای شرکت ملی حفاری ایران شده است  با منابع مالی خوبی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، خرید سه دکل دریایی و سه دکل خشکی در راستای توسعه این شرکت در برنامه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.