بابایی رئیس دستگاه ۵۲ فتح شرکت ملی حفاری گفت: در برخی دکلهای حفاری، شرایط استقرار دکلبان غیر ایمن و کار در ارتفاع با ریسک بالا صورت میگرفت که با الگو برداری از دستگاههای حفاری جدید و ارزیابی و بررسیهای فنی و مهندسی، در یک طرح ابداعی فضای مورد نظر اصلاح و محیط کاری امن برای دکلبان ایجاد شد.
او می گوید: در این ارتباط جایگاه دکلبان با نصب راهروی ایمن برای عبور آسان تعبیه و شرایط بستن کمربندهای مربوط خاصه در زمان برپایی و خواباندن دکل که مستلزم جمع کردن فینگرهای قرارگیری لولههای حفاری در سمت چپ و راست این محل است به نحو چشمگیری ارتقاء و ایمن سازی گردید.
بابایی گفت: در عملیات جمع آوری یا بلند نمودن دکل راهروی زیر پای دکلبان با استفاده از بالابر هوایی، دکلبان محلی جهت قرار گیری در حالت امن تا پایان فرایند جمع اوری فینگرها در دسترس نداشت که با اجرای این طرح در زمان حاضر با اضافه نمودن راهرو با نصب جالی و ناودانی به صورت ایمن و جوشکاری توسط جوشکار کد سازندگی و عقب بردن نردههای محافظ هم اکنون، مراحل پیش گفته عملیاتی به طور کامل ایمن انجام میشود که در نتیجه کاهش ریسک حادثه را به همراه دارد.
به گفته رئیس دستگاه حفاری ۵۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران : در طرح ایمن سازی محل استقرار دکلبان به نحوی محاسبه فنی صورت پذیرفت که در زمان جابجایی تجهیزات که باید توسط بالابر هوایی به حالت عمودی و ایستاده باشند و توسط طناب بسته میشود و زمان عبور تراولینگ بلاک در زاویه ۴۵ درجه برخوردی با جایگاه دکلبان پیش نیاید.
او گفت: تا پیش از این نردهها ۶۰ سانت جلوتر بودن و جایی برای ایستادن ایمن دکلبان حتی برای بستن کمربندهای مربوط وجود نداشت، اما هم اینک راهرو ایمن برای دکلبان وجود دارد و همکاران با آرامش خاطر و بدون استرس و نگرانی سقوط از ارتفاع وظایف حساس خود را به نحو مطلوب انجام میدهند.