سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگری مذهبی یکی از ظرفیت‌های بالقوه کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه گردشگری مذهبی یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان است، گفت : برای رونق گردشگری مذهبی با تمام توان در کنار اوقاف هستیم.

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در نشست با مدیرکل و مسئولین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه که به منظور اجرایی‌کردن تفاهم‌نامه همکاری دو دستگاه برگزار شد، گفت : با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مباحث مشترک زیادی داریم که می‌تواند زمینه فعالیت و همکاری گسترده‌ای را میان دو دستگاه فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: گردشگری مذهبی یکی از مهم‌ترین انواع گردشگری است که بسیاری از استان‌ها از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی خود بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: هم نیاز است میراث تاریخی و مذهبی گذشتگان را حفظ کنیم و هم اینکه بتوانیم برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال از این مجموعه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

سهیلی با اعلام اینکه موارد مشترک زیادی برای همکاری داریم که باید به آن توجه شود، گفت: در بحث مرمت بقاع تاریخی و کاروانسراها، حفظ و احیای بنا‌ها و بافت‌های تاریخی و اقتصادی کردن آن‌ها آماده همکاری هستیم.

سهیلی با بیان اینکه متاسفانه ساختار شهری کرمانشاه به هم ریخته شده است، افزود: معماری ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری یکی از محور‌هایی است که در حفظ بافت تاریخی باید به آن توجه و در زمینه صیانت و بازسازی آن تلاش شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری مذهبی با تمام توان در کنار اوقاف هستیم، گفت: در حوزه صنایع دستی پیشنهاد ما این است که در مراکز مذهبی در مناسبت‌های مختلف نمایشگاه موقت صنایع‌دستی و در اماکن مذهبی که در مسیر‌های تردد اصلی قرار دارند، فروشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی برپا شود.

میراث‌فرهنگی نقطه مشترک ثبت بقاع متبرکه

حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در این نشست گفت: میراث‌فرهنگی یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین نقطه مشترک را با توجه به ثبت بقاع متبرکه و بنا‌های مذهبی ثبتی با آن داریم.

وی ادامه داد: گردشگری مذهبی و معرفی بقاع به عنوان مراکز گردشگری مذهبی یکی از ضروریات استان است که می‌توان با سرمایه‌گذاری و صدور مجوز‌های کسب و کار باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان شود.

صالحی گفت: در سطح استان کرمانشاه ۶۳ بقعه متبرکه اعم از بقاع تشیع، بقاع مشترک با اهل سنت و بقاع اهل حق وجود دارد که ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری مذهبی در استان هستند.

وی افزود: از این تعداد هفت بقعه ثبت شده و یا در جوار آثار تاریخی قرار دارند که شامل امام‌زاده ابراهیم طاق‌بستان، امام‌زاده ابراهیم کنگاور، بقعه ویس القرن، بقعه امام‌زاده احمد سنقر، امام‌زاده باقر بیستون، امام‌زاده باقر گودین و بقعه کوسه هجیج هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری دو دستگاه از فروردین امسال ابلاغ شده، گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر با اقدامات مشترک برای حفظ و معرفی میراث‌فرهنگی و فرهنگ غنی اسلامی، توسعه گردشگری مذهبی، ترویج صنایع‌دستی اقدامات مشترک در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرایی کردن تفاهم‌نامه میان دو دستگاه، اظهار کرد: باید کارگروه‌های مختلف ذیل این تفاهم‌نامه برای تسریع در اجرایی شدن مفاد آن در دستور کار قرار گیرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.