سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۷ درصدی مرگ ناشی از بیماری های قلبی در خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۷.۱ درصد افزایش یافت.

 سید آریا حجازی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۱ درصد افزایش یافته و از ۲۰۷ نفر در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به ۲۶۳ نفر رسیده است. 

او افزود: کمترین میزان فوتی‌ها در نیمه نخست امسال مربوط به بیماری کلیوی با یک مورد فوتی بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و میزان مرگ ناشی از بیماری ریوی نیز در این مدت نسبت به سال قبل بدون تغییر ۱۳ مورد ثبت و گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: میزان مرگ ناشی از بیماری‌های دستگاه گوارش خراسان رضوی در این بازه زمانی با کاهش ۲۲.۲ درصدی از ۱۸ مورد به ۱۴ مورد رسیده است.

حجازی بیان کرد: طی این مدت میزان مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی در استان از ۱۵۱ مورد به ۱۴۲ مورد رسیده است که کاهش ۶ درصدی داشته است.

او تصریح کرد: میزان مرگ ناشی از بیماری دستگاه مغز و اعصاب در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است؛ و از ۵۰ نفر در سال گذشته به ۵۹ نفر رسیده است که از این تعداد فوتی ۲۳ تن، زن و ۳۶ تن، مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی تاکید کرد: میزان نزاعی که منجر به تشکیل پرونده شده است امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱.۴ درصدی ۳۱ هزار و ۴۹۲ مورد بوده است.

حجازی اظهار کرد: همچنین میزان تصادفات جرحی که منجر به تشکیل پرونده شده با رشد ۲۸.۳ درصدی به ۱۹ هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.