سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگیری ۳۶۵ قلم داروی جدید زیر پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر ۳۶۵ قلم دارو که قبلا زیرپوشش این بیمه نبودند مشمول بیمه شده‌اند.

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: مادران باردار که تاکنون زیر پوشش بیمه سلامت نبوده اند، شامل خدمات این بیمه می‌شوند و هزینه‌های مربوط به آنان با بیمه پرداخت می‌شود.

وی افزود: مادران باردار تا دو سال پس از زایمان و فرزند آنان تا پنج سالگی زیر پوشش بیمه سلامت خواهند بود.

اصغرزاده اضافه کرد: از فروردین امسال پوشش بیمه‌ای بیماران صعب‌العلاج هم انجام می‌شود و به این منظور پنج هزار میلیارد تومان اعتبار لازم پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: با حذف ارز ترجیحی در بیمه‌های پایه هزینه‌های دارو از تولیدکننده به مصرف‌کننده انتقال یافته، اما سهم پرداختی فرد در بیمه سلامت تغییر نکرده و فقط سهم سازمان بیمه سلامت از کم به متوسط به بالا تغییر داشته است.

اصغرزاده اظهار داشت: امکان دارد برخی از داروخانه‌ها سهم سازمان را از فرد دریافت کنند که در صورت مشاهده این تخلف، مردم می‌توانند با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ تماس بگیرند و مورد را گزارش دهند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: هزینه دارو در کلینیک‌ها با قبل تفاوتی نکرده و حتی ۳۶۵ قلم دارو که قبلا زیر پوشش بیمه نبودند الان مشمول بیمه شده‌اند و در بخش بیماران خاص نیزبعضی پرداختی‌ها صفر شده است.

اصغرزاده با اشاره به اهمیت پوشش بیمه‌ای مردم، گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت اگر موسسه‌ای با بیمه قرارداد منعقد نکند اجازه تمدید یا صدور پروانه فعالیت به آنان داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه درمان باروری نیز زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد، افزود: در پوشش بیمه‌ای باروری ۹۰ درصد هزینه‌های درمان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۶۲۸ هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، ادامه داد: حدود ۴۷ دفتر پیشخوان دولت خدمات بیمه سلامت را انجام می‌هند که هشت دفتر در لردگان و ۱۱ دفتر در شهرکرد قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.