سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موردی از ابتلا به انفلوآنزای پرندگان در استان دیده نشده است

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه موردی از ابتلا به انفلوآنزای پرندگان در استان دیده نشده است گفت : به پرورش دهندگان صنعتی و سنتی هشدار‌های لازم داده شده است.

شاهرخ یارویسی معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه در ۶ ماهه دوم به دلیل اتراق پرندگان مهاجر که از مناطق سردسیر می‌آیند امکان انمتقال این ویروس از طریق ترشحات آن‌ها به پرندگان بومی وجود دارد.

وی بیان داشت: متاسفانه این ویروس در زمان برودت هوا ماندگاری بیشتری دارد و امکان انتقال در انسان نیز وجود دارد و اگر به موقع درمان نشود منجر به مرگ فرد می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۵ کانون انفلوآنزای پرندگان در طیور بومی داشتیم اظهار داشت: ۱۸۰۰ قطعه طیور معدوم سازی شدند.

یارویسی گفت: پرورش دهندگان واحد‌های صنعتی باید طیور را از منابع مطمئن تهیه کنند خودرو‌های ورود و خروج طیور ضدعفونی شوند و شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

وی افزود: پرورش دهندگان سنتی از خرید طیور از افراد دوره گرد پرهیز کنند و طیور بومی را محصور کنند و افراد نیز باید از شکار پرندگان وحشی خودداری کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه طیور گوشتی مرغ تخم گذار خروس و بوقلمون به این بیماری مبتلا می‌شوند گفت: از علائم ابتلا به این بیمای در طیور سیاه شدن تاج و ریش، کاهش مصرف دان و آب و کاهش تولید است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.