سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان های حوزه هنری کشور :

حوزه هنری از طرح فیلمسازان شهرستان‌ها با موضوع زیست‌بوم حمایت می‌کند

شه‌دوست گفت: صندوق حمایتی از فیلمسازان مستند با تاکید بر زیست‌بوم هر منطقه از سوی هنرمندان شهرستان ها تشکیل شد.

شه دوست، مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان های حوزه هنری کشور در نشست با کارگردانان و هنرمندان مستندساز شهر سمنان گفت: طرح کاما فراخوان حمایت از از فیلمسازان مستند در استان‌ها است و با آنکه سفارشی بودن موضوعات مد نظر نیست، اما از آنچه که ذات مستند پژوهش و شناخت از موضوعات است، فیلم هایی مورد حمایت این کارگروه قرار می گیرند که طرح هایی با محوریت زیست‌بوم منطقه خود داشته باشند.

وی افزود: همکاری با هنرمندان در استان‌ها بهتر و نتیجه بخش‌تر است و همیشه نبود حمایت‌ها از فیلم‌سازان در هر استان باعث مهاجرت هنرمندان توانمند هر شهرستان به تهران شده است.

شه‌دوست گفت: این ضعف اعتماد نیز تا جایی وجود دارد که در سال گذشته بودجه‌ای که برای حمایت از ساخت فیلم‌ها در استان‌ها در نظر گرفته شد اضافه آمد.

وی افرود: اهداف این طرح نگرش حرفه‌ای نسبت به هنرمندان در استان‌ها، حمایت و نگهداشت هنرمندان در شهر خود و تولید آثار فاخر است.

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان های حوزه هنری کشور ادامه داد: فیلمسازان طرح‌های خود را بدون هیچ محدودیتی و بر اساس آنچه برآورد هزینه واقعی ساخت آن فیلم است پیشنهاد دهند و کارگروه مستند پس از بررسی از آن حمایت می کند.

وی ابراز داشت: همچنین هنرمندان فیلم‌ساز می‌توانند در قالب‌های مستند کوتاه کمتر از ۲۶ دقیقه، نیمه بلند ۲۶ تا ۶۰ دقیقه و بیشتر از ۶۰ دقیقه و حتی به صورت مستند سریالی طرح‌های خود را ارسال کنند تا در کارگروه مستند بررسی و حمایت مالی از آن صورت پذیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.