سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سطح زیر کشت طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزایش یافت

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امسال در طرح جهش تولید سطح زیر کشت دیمزار‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: سطح زیر کشت در دیمزارها بر اساس تعهد استانی امسال از ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار افزایش یافته است که قطعا نیاز به کار بیشتر داریم تا این طرح به صورت موفق اجرا شود.
 
دارویش حصار با اشاره به آماده بودن شرایط و پای کار بودن عوامل برای آغاز کشت پاییزه و بهبود شاخص‌های تولید، تاکید کرد: به لحاظ تامین نهاده‌های کشاورزی از جمله بذر، کود و ادوات هیچ کمبود و مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: مدیران و کارشناسان این سازمان در شهرستان‌های سردسیری باید کشاورزان این مناطق را برای استفاده از بذور اصلاح‌شده متقاعد کنند تا شاهد تولید بیشتر محصولات راهبردی از جمله گندم باشیم. 
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در مراسم آغاز کشت پاییزه افزود: بخش عمده کشاورزی، مربوط به بخش خصوصی است و این موضوع رسالت دولت و سازمان جهاد کشاورزی را سنگین‌تر کرده و برای موفقیت در تولید نیاز به هماهنگی و مدیریت قوی و اجرایی است. 
 
حصار گفت: فصل کشت در شهرستان‌های سردسیری آغاز شده و انتظار می‌رود در این شهرستان‌ها نسبت به ترویج استفاده از بذور اصلاح‌شده، ارسال گزارش های روزانه، ثبت فعالیت‌ها در سامانه و جدیت بیشتر در کشت پاییزه امسال تلاش بیشتری شود. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: برنامه ریزی های لازم از تامین بذر و کود مورد نیاز کشت پاییزه در استان تامین شده و مشکلی از بابت ماشین آلات کشاورزی نیز وجود ندارد.
 
عیسی راستین نسب افزود: ۹ هزار تن بذر گندم برای کشت در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد برای کشت پاییزه تامین و بین کشاورزان تقسیم شده است.
 
وی تامین ۱۲ هزار کیلوگرم بذر کلزا را از دیگر اقدام های انجام شده برای  کشت پاییزه در استان است.
 
راستین نسب اضافه کرد: از شهریور ماه هشت هزار تن انواع کود پایه در انبارهای استان ذخیره شده تا در زمان مورد نیاز بین کشاورزان توزیع شود.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بذر مورد نیاز برای کشت در مزارع مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد نیز از استان های مجاور تامین شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.