سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیزی:

نقد ترمیمی، موجب رشد رسانه‌ها می‌شود

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد کیفی رسانه‌های استان در کنار نقد ترمیمی کارشناسانه، موجب بالا رفتن اعتماد مردم به رسانه خواهد شد.

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار چند تن از مدیران مسوول و سردبیران رسانه‌های مکتوب استان فارس ضمن تاکید بر اهمیت رسانه‌های داخلی در اطلاع رسانی دقیق و صحیح اظهار داشت: در شرایطی که فضای مجازی با پمپاژ خبر‌های غیر واقعی، موجبات بی اعتمادی را فراهم کرده، بهترین فرصت برای رسانه‌های رسمی و شناسنامه دار فراهم شده تا اعتماد مردم را با محتوا‌های با کیفیت و واقعی، جلب کنند.

او ضمن اشاره به آسیب شناسی رسانه در عصر جدید نیز گفت: بازگشت اعتماد از دست رفته به مردم و پر کردن گسل‌هایی که به دلایل متعدد بین رسانه‌های رسمی و مردم ایجاد شده، یک امر مهم و ضروری است لذا مدیران مسوول رسانه‌ها و اصحاب فکر و اندیشه، باید در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر نگاه نقد ترمیمی در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: نقد ترمیمی بر خلاف نقد تخریبی، موجب رشد و توسعه خواهد شد که چنین نقدی نیازمند انسان‌های بصیر، متفکر و آشنا به مسائل مختلف کشور است.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین یک افق معرفتی از سوی اصحاب رسانه برای آینده رسانه‌ها شد و گفت: در راستای این افق معرفتی و نگاه کیفی رسانه ها، مردم باید به این نتیجه برسند که متقن‌ترین خبر‌ها را می‌توانند از رسانه‌های داخلی دریافت کنند.

عزیزی همچنین به روزنامه‌های مکتوب اشاره کرد و اظهارداشت: روزنامه‌های استان نیز با افزایش کیفیت محتوایی و به دور از نگاه‌های سیاسی یک سویه، می‌توانند رشد کرده و حتی به دلیل نوع انتشار، به گسترش فرهنگ مطالعه که امروز دچار آسیب شده، کمک کنند.

او در پایان با اشاره به نقش فرهنگ ساز رسانه در جامعه خاطرنشان کرد: ما امروز در حوزه فرهنگی نیازمند بستر‌های مناسب هستیم که رسانه می‌تواند این بستر را بسازد.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار، مدیران مسوول و سردبیران روزنامه‌های تماشا، عصر مردم، طلوع و شیراز نوین، مسائل، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه ارتباطات و رسانه با نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.