نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر ۳۰ درصد منابع بانکی این استان در خارج از فارس هزینه می‌شود که این رویه باید اصلاح شود.

ابراهیم عزیزی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس که با حضور رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: مشکلات حوزه بانکداری بار‌ها مطرح شده، اما گوش شنوایی برای این فریاد‌ها نیست.

او گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر ۳۰ درصد منابع بانکی این استان در خارج از فارس هزینه می‌شود که این رویه باید اصلاح شود.

عزیزی گفت: سهم بانک‌های خصوصی در توسعه استان فارس بسیار اندک است و رویه کنونی با عدالت همخوانی ندارد که اغلب منابع بانکی فارس روانه سایر استان‌ها شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب مدیران بانک‌های استان فارس اختیارات چندانی ندارند و مدیران شهرستانی در وضعیت بدتری قرار دارند که با رویکرد کنونی دولت بر تمرکز زدایی از پایتخت باید اختیارات بانکی به استان‌ها تفویض شود.

او یکی از مشکلات اصلی کنونی واحد‌های تولیدی فارس را عدم داشتن سرمایه درگردش عنوان کرد و گفت: با هدایت منابع بانک‌های فارس به سمت تولید و اشتغال این استان می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی این استان را رفع کرد.

عزیزی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اختصاص ۶۰ درصد تسهیلات کشور به تهران و ۴۰ درصد به سایر استان‌های کشور نیز دور از عدالت است که باید این روند نیز اصلاح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار