سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان باردار خوزستانی در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی و داروخانه‌های خوزستان توزیع شده است، گفت: در شرایط فعلی اولویت برای تزریق واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی استان مادران باردار هستند که با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

پژمان بختیاری نیا  با تاکید بر اینکه همه افراد نیازمند تزریق واکسن نیستند، گفت: افراد با بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و کودکان می‌توانند با تشخیص و صلاحدید پزشک از واکسن‌های توزیع شده در داروخانه‌ها با نسخه استفاده کنند، اما رعایت اصول ساده پیشگیری اهمیت دارد.

او می‌گوید: با بالا رفتن تدریجی موارد آنفلوآنزا از هفته گذشته افزایش قابل توجه و پیک موارد این بیماری در خوزستان گزارش شد، اما در حال حاضر وضعیت تا حدودی ثابت شده و گزارش مراکز بهداشت شهرستان‌ها و بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد موارد آنفلوآنزا در استان نسبت به هفته گذشته افزایشی نداشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: به منظور انجام مطالعات اپیدمیولوژیک با انجام نمونه گیری از موارد مبتلایان در بیشتر موارد آنفلوآنزا گزارش شده و آمار کرونا پایین بوده است و در صورتی که هیچ یک از این دو بیماری تشخیص داده نشود سرماخوردگی محسوب خواهد شد.

آقای بختیاری نیا گفت: اقدامات پیشگیرانه و درمانی در هر سه مدل بیماری مشابه است و جداسازی فرد از جمع، استراحت کافی، رعایت فاصله ایمن، ماسک زدن، روبوسی نکردن و شستن دست‌ها و تهویه در محیط‌های سربسته از جمله این اقدامات است.

او ادامه داد: با توجه به علائم و دستورالعمل‌های بهداشتی، اکثر موارد عفونت‌های تنفسی تا پنج روز طول کشیده و سرپایی درمان می‌شوند، اما به علت بروز عوارض ثانویه ممکن است دوره آن طولانی‌تر شود.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان آنفلوآنزا یک بیماری حاد تنفسی و عامل آن ویروس است و علایم این بیماری شامل تب، سردرد، گلودرد، درد عضلانی و سرفه است که موارد شدید آن می‌تواند ریه را درگیر کند. حتی ممکن است در این بیماری موارد مرگ و میر داشته باشیم که بیشتر در سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.