آمادگی مرکز بهداشت غرب اهواز برای خدمت به زائران اربعین حسینی

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از آمادگی کارشناسان بهداشت محیط این مرکز برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

شایسته شمی پور گفت: با توجه به پیک هفتم کرونا در کشور و افزایش تعداد بیماران، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری بسیار مهم و ارزشمند بوده و این امر با توجه به خیز جدید بیماری کووید-۱۹ و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری اهمیت بیشتری خواهد داشت.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز می گوید: کارشناسان بهداشت محیط آمادگی کامل برای ارائه خدمات همزمان با اربعین حسینی را دارند، افزود: مسیر زائران و محل‌های اسکان آن‌ها باید از لحاظ بهداشت محیط دقیقا بررسی شوند.

شمی پور می‌گوید: بازدید از آشپزخانه‌های مرکزی، کلرزنی تانکر‌های آب آشامیدنی و ارائه آموزش‌های لازم به مسئولین مواکب از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط خواهد بود.

به گفته او تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه افراد شرکت کننده در راهپیمایی اربعین ضرورتی ندارد، فقط گروه‌های حساس شامل؛ سالمندان، بیماران، زنان باردار و افرادی که مشکل خاصی دارند می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

این مقام مسئول گفت: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۰ هیئت و موکب عزاداری در غرب اهواز برپا شد که از سوی کارشناسان بهداشت محیط در دهه اول محرم مورد بازدید قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: بانیان مراسم به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ملزم به رعایت موازین بهداشتی از جمله؛ استفاده از ماسک از سوی خادمان، توزیع ماسک میان عزاداران حسینی، مراجعه خادمان مواکب و هیئت‌ها به مرکز بهداشت جهت انجام معاینه‌های اولیه و دریاتف صلاحیت بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توصیه به توزیع نذری به صورت مواد خشک و در صورت پخت و پز رعایت اصول بهداشت فردی و ابزار کار در پخت غذای نذری، جلوگیری از مصرف فرآورده‌های دامی بدون تایید دامپزشکی، خرید مواد غذایی از مراکز معتبر، عرضه آب بسته بندی بهداشتی و خرید و عرضه یخ بهداشتی و... هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.