سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری:

سپاه پاسداران، یکی از نعمات خداوند برای ملت ایران است

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) گفت:سپاه پاسداران یکی از نعمات خداوند و میوه‌های خوب انقلاب اسلامی ایران است.

دکتر ابراهیم کلانتری در همایش فصلی مسئولین نمایندگی، ولی فقیه در ندسا گفت: سپاه پاسداران یکی از نعمات خداوند و میوه‌های خوب انقلاب اسلامی ایران است که به برکت پیروزی انقلاب، نصیب ملت ما شد. این جمله حضرت امام (رحمت الله علیه) را که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، باید دائما در ذهنمان داشته باشیم. فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز همین است. جمعی از فرزندان مخلص کشور در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکل شدند و بحمدالله انوار تابناک این انقلاب را با ایثار، رشادت‌ها و خلوص خودشان به سرتاسر جهان، تسری دادند.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، الگو گرفته از انقلاب نبی مکرم اسلام (ص) است، گفت: حضرت محمد (صلوات الله علیه) با یاد خدا و عشق به پروردگار، انقلابش را شروع کرد، در حالیکه نه یار و یاوری داشت و نه امکاناتی، تنها نقطه قوتش اتصال به خداوند متعال بود و البته همین سلاح ایمان و اتصال به پروردگار، برای پیروزی و جهانی شدن آیینش کافی بود. خداوند متعال در آیه ۲۱ سوره احزاب می‌فرمایند: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا» یعنی مسلّماً برای شما در زندگی، رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آن‌ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند. بر اساس نظر بسیاری از مفسران، تاکیدی که در این آیه است، وجوب را می‌رساند. یعنی واجب است مسلمانان به الگویی مثل رسول الله (ص) تأسی کنند. امام (ره) دقیقاً همین الگو را الگوی حرکت خودشان قرار دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بسیاری از متخصصان انقلاب‌های جهان معتقد هستند، انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی جهان بوده است. وقتی پیامبر (ص) الگو باشد، قضیه به اینصورت می‌شود. استمرار انقلاب هم همینطور بوده است. ما وارثان انقلاب بزرگ امام (رحمت الله علیه) هستیم، همه اقشار مختلف مردم؛ و در قبال آن مسئولیت داریم و باید در حفظ و صیانت از آن کوشا باشیم و نهایت تلاش خود را بکار بندیم تا وظایفی را که عهده دار آن هستیم، به نحو احسن انجام دهیم. «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» ما همه رسولان وقت هستیم، ما‌ها که لباس روحانیت می‌پوشیم، پیامبران عصر هستیم و الگوی ما پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) هستند.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت کسب دانش در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: در حوزه دین باید در جهت کسب معرفت و آگاهی به منظور پاسخ به سوالات، شبهات و مسائل مستحدثه جدید، تلاش مستمر شود، در حوزه اخلاق و اتصال به خداوند باید نمونه باشیم. در شناخت انقلاب اسلامی باید ضمن آگاهی بر مسائل روز، تاریخ سیاسی معاصر کشور را خوب بدانیم. اینگونه است که انقلاب استمرار پیدا می‌کند و به انقلاب جهانی حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصل می‌شود. این پرچم باید به دست صاحبش سپرده شود.

او خاطرنشان کرد: هرجا شکستی بوده است، به یک هوای نفس، خودخواهی، منیت و یا ریاست طلبی برمی گردد. اگر خواستیم پیامبر واقعی این عصر باشیم، راهش این است که از خودمان شروع کنیم. همان راهی که امام (ره) گفتند، همان راهی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نشان دادند. خدا را باید شکر کنیم که بعد از رحلت امام (ره) حقیقتاً کسی به جای ایشان نشست که شاگرد واقعی امام (ره) بود و دقیقاً همان مسیری را که امام طراحی کرده بود، پیش پای ملت گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری ضمن توصیه به مطالعه کتاب‌هایی که پیرامون زندگی امامین انقلاب نگاشته شده اند، گفت: در جهت آشنایی با تاریخ معاصر انقلاب، دو کتاب را پیشنهاد می‌کنم که دوستان مطالعه کنند، یکی کتاب «الف لام خمینی» نوشته هدایت الله بهبودی که کاملترین کتاب راجع به زندگی امام (ره) است. این کتاب ارزشمند، ۱۱۵۷ صفحه در یک جلد، شامل ۱۸ فصل می‌باشد، و خیلی مستند و دقیق است. کتاب ارزشمند دیگر هم، «شرح اسم» راجع به زندگی نامه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از همین نویسنده است.

او در پایان اظهار کرد: اگر بخواهیم نسل جوان را با انقلاب اسلامی و مسائل آن آشنا کنیم، قدم اول را باید خودمان برداریم، مطالعه این کتب، کمک می‌کند که ما به درستی در مسیری که اسلام و انقلاب اسلامی پیاده کرده است حرکت کنیم، و اِن شاء الله با تلاش و سلوک فی سبیل الله، توفیق یابیم به وظیفه خودمان به نحو احسن عمل کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.