سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت رفع موانع گمرکی و ترانزیتی در مرز ارمنستان

استاندار آذربایجان شرقی خواستار رفع موانع گمرکی و ترانزیتی برای تسهیل ورود محصولات ایرانی به بازار اوراسیا شد.

آقای عابدین خرّم در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان، به دستور رییس جمهور مبنی بر فعال شدن دیپلماسی مرزی و سفر هیات آذربایجان شرقی به ارمنستان اشاره کرد و گفت: طرف ارمنی استقبال خوبی از ایرانی‌ها برای همکاری‌های اقتصادی دارد و فضا برای کار در این کشور بسیار است از این رو باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که ارمنستان بهترین راه برای ورود به بازار اوراسیاست.

او افزود: وضع فعلی مرز ایران با ارمنستان مناسب نبوده و رضایت بخش نیست و فعالان اقتصادی استان در تردد از مرز و جاده موجود اذیت می‌شوند.

او  با بیان اینکه در دیپلماسی باید منافع خودمان را دنبال کنیم، افزود: متاسفانه مرز‌های منطقه ملتهب است و کنسولگری در این زمینه نیز باید ایفای نقش کرده و با اقدامات لازم، از انفعال طرف ارمنی جلوگیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی به برگزاری رزمایش اقتدار نیرو‌های مسلح در منطقه ارس نیز اشاره کرد و گفت: انتظار ما از همسایگان، رعایت حق همسایگی است و پیام این رزمایش نیز صلح و آرامش در مرز‌ها و کشور‌های همسایه بود.

خرم همچنین از سرکنسول ایران در قاپان خواست تا اقداماتی را با هماهنگی طرف ارمنی انجام دهد تا مدت زمان توقف خودرو‌ها در گمرک و مرز کاهش یابد.

او  ابراز امیدواری کرد افتتاح سرکنسولگری کشورمان در قاپان به رفع موانع موجود در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

عابدین ورامین سرکنسول ایران در قاپان ارمنستان نیز در این دیدار به ظرفیت‌های موجود در ارمنستان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی در اولویت استفاده از ظرفیت‌های این سرکنسولگری است.

اوبا بیان اینکه ماموریت کنسولگری، تسهیل امور و رفع موانع تجارت است، پیشنهاد داد برای رونق اقتصادی و افزایش تبادلات، نمایشگاهی با حضور تولیدکننده‌های آذربایجان شرقی در قاپان برپا شود.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان ارمنستان دو روز پیش با حضور وزرای امور خارجه دو کشور افتتاح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.