سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی به دانش بنیان در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هم اکنون ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی در استان به دانش بنیان تبدیل شدند.

رامین صادقی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل قابلیت تبدیل به واحدهای دانش بنیان را دارند و اداره صنعت، معدن و تجارت هم از این روند استقبال می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه از میان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری، حدود ۸۴ درصد در حال فعالیت هستند، می گوید: ۱۸۶ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۷۰ مورد قابل احیا تشخیص داده شده است.

او همچنین از فعالیت ۵۵ هزار واحد صنفی مجاز دارای پروانه در بخش کسب و کار در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: بعد از فروکش کردن کرونا و بر اساس اسناد بیمه‌ای چهار هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی در واحدهای صنفی اردبیل ایجاد شد که معادل اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان است.

صادقی با بیان اینکه واحدهای صنفی و اصناف در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقتصاد استان نقش بسزایی دارند، می گوید: اصناف و بازاریان استان همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اصناف را بزرگترین تشکل مدنی بخش خصوصی در کشور برشمرد و گفت: با اینکه تورم و گرانی‌های اخیر باعث کاهش سرمایه در گردش اصناف شد، اما این قشر با پرداخت به موقع مالیات و بیمه‌ها دولت را در ارائه خدمات بهتر به مردم و کشور یاری می‌کنند.

او با اشاره به برنامه سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل برای تولید محصولات صادرات‌محور و تلاش برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات مشابه تولید داخلی گفت: ظرفیت خوبی را در توسعه صنایع صادرات‌محور شاهد هستیم به طوری که ۵۰ واحد در استان در این حوزه در مرحله احداث و بهره‌برداری قرار دارد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.