رییس سازمان صمت استان اردبیل گفت: رشد صنعت استان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نسبت به پارسال بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،

رامین صادقی، رییس سازمان صمت استان اردبیل گفت: استان اردبیل پارسال در پرداخت تسهیلات یارانه‌دار در کشور رتبه دوم را به دست آورد و امسال نیز مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف جذب و برای پرداخت در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است.

او افزود: تا پایان امسال ۱۸ کارخانه و واحد صنعتی بزرگ با اشتغال‌زایی پنج هزار و ۸۰۰ نفر و نیز ۱۵۰ واحد تولیدی کوچک به بهره برداری می‌رسد.

رییس سازمان صمت استان گفت: در سال پشتیبانی و مانع زدایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی باهدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در صورت نیاز کوچکترین‌ترین مشکل یک واحد صنعتی در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مقام عالی استان برگزار می‌شود پس از طرح و بررسی راهکار لازم برای حل آن ارائه می‌شود.

صادقی تصریح کرد: حمایت و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای حل مشکلات صاحبان صنایع موجب افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال جدید در واحد‌های تولیدی استان خواهد شد.

او در ادامه گفت: در استان اردبیل عملیات اکتشاف مقدماتی در وسعتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع به اتمام رسیده و برای ادامه عملیات اکتشاف تفصیلی در ۱۶ محدوده امیدبخش اقدامات شروع شده است.

صادقی افزود: برای ۱۲ محدوده پروانه اکتشاف صادر و برای چهار محدوده نیز در مرحله صدور پروانه اکتشاف هستیم.

او بیان کرد: استان اردبیل در به نتیجه رسیدن مطالعات اکتشافی در پهنه‌های اکتشافی رتبه اول را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

صادقی تصریح کرد: از بین محدوده‌های مورد تاکید برای دو محدوده عملیات اکتشاف تفصیلی به اتمام رسیده و در مرحله بررسی و صدور گواهی کشف هستیم.

او مواد کشف شده را بیش از ۱۵۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این مواد شامل کانی سنگ مس، مولیبدن و طلاست.

صادقی در ادامه تعداد پروانه‌های اکتشافی صادر شده را در یک سال گذشته بیش از ۱۷ فقره اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز با یک جهش هفت درصدی روبه‌رو هستیم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یکی از برنامه‌های مهم در این بخش را افزایش استخراج مواد معدنی از معادن اعلام کرد و افزود: در این حوزه نیز با یک جهش ۱۱ درصدی نسبت به پارسال روبه‌رو هستیم و از محور‌های مهم در بخش معدن استان فعال‌سازی معادن در دو سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.