سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشات آنفلوانزا در زاهدان انجام می شود

مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: انجام آزمایشات آنفلوانزا در زاهدان نیازی به ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به تهران نیست.

مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نتایج آزمایشات آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای آنفولانزای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به صورت ۱۰۰ درصد با آزمایشگاه مرجع سلامت کشور تطبیق دارد و نیازی به ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به تهران نیست.

دکتر علیرضا سلیمی گفت:  فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاه منطقه‌ای آنفلوانزای زاهدان براساس آخرین دستورالعمل‌های جهانی انجام می‌گیرد و نمونه‌های بیماران مشکوک به آنفلوانزا از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به این آزمایشگاه منطقه‌ای ارسال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت آنفلوآنزا در روز‌های اخیر گفت: نمونه‌های آزمایشگاهی ارسالی به این آزمایشگاه از نظر آنفولانزای نوع a و b و همچنین زیرسویه‌های موجود به صورت کاملا دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج این آزمایشات برای مداخلات درمانی و تصمیم گیری‌های اپیدمیولوژیک به پزشکان معالج و کارشناسان نظام مراقبت بیماری‌ها منعکس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شروع فصل پائیز روند فزاینده ابتلاء به آنفلوانزا در سیستان و بلوچستان نیز آغاز شده است و همانند سال‌های قبل شاهد افزایش تعداد مراجعات سرپائی مبتلایان به علائم تنفسی به مطب‌ها و مراکز درمانی هستیم و تعدادی از این افراد بنا به صلاحدید پزشکان معالج و یا برنامه‌های نظام مراقبت و یا براساس برنامه‌های پایگاه‌های دیده ور، نیازمند انجام تست تشخیصی آنفلوآنزا می‌باشند.

به گفته کارشناسان بهداشتی در شرایط فعلی پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا همانند کووید-۱۹ مستلزم رعایت بهداشت تنفسی است و دستورالعمل‌های ساده‌ای مانند شستشوی مرتب دست ها، خودداری از دست دادن و درآغوش گرفتن دیگران، استفاده از ماسک تنفسی در تجمعات انسانی، استفاده صحیح از دستمال و یا ماسک در زمان عطسه و یا سرفه، تامین تهویه صحیح هوا در مکان‌های بسته و جدا سازی افزاد بیمار از افراد سالم می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به آنفلوآنزا کمک نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.