سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۶۵۰‌ هزار دانش‌آموز آذربایجان غربی در چهلمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

معاون تربیت‌بدنی و‌سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از شرکت ۶۵۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در چهلمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

نادر اسدی، معاون تربیت‌بدنی و‌سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در آیین افتتاحیه چهلمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزان استان در ارومیه گفت: ۶۵۰ هزار نفر از دانش آموزان استان آذربایجان غربی در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای حضور دارند، این المپیاد در بیش از ۵ هزار مدرسه استان در طی سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این المپیاد نیز اشاره کرد و افزود: این المپیاد با هدف ایجاد تحرک، نشاط و شادابی، افزایش سواد حرکتی و یادگیری بیشتر و بهتر از طریق حرکت برای دانش آموزان در مدارس استان آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است؛ همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز این برنامه بزرگ ورزشی فراهم شده و امیدواریم شاهد المپیادی پرنشاط همراه با نکات تربیتی و فرهنگی مناسب باشیم.

اسدی افزود: با توجه به ساختار‌های اسکلتی دانش آموزان و پاندمی کرونا و مشکلات گریبان گیر آن‌ها در این ایام و همچنین افزایش وزن دانش آموزان و بیماری‌های غیر واگیر، برنامه ریزی و اجرای این المپیاد یک ضرورت بود که به همت مدیران، معاونین، معلمان درس تربیت‌بدنی و مجموعه نظام تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و‌سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی با موضوع ورزش و خانواده در طی برگزاری المپیاد ورزشی نیز خبر داد و گفت: جشنواره های عکاسی فعالیت‌ها و المپیاد ورزشی، نقاشی روی دیوار با نصب بنر سفید و یا کاغذ بزرگ، طرح نشاط، طرح رکاب از جمله برنامه‌های فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده برای پیوست فرهنگی این المپیاد است.

اسدی ادامه داد: برگزاری ایستگاه‌های سلامت و تندرستی توسط متخصصان تربیت بدنی و سلامت، آموزش رفتار‌های حرکتی صحیح (نشستن، راه رفتن، خوابیدن، حمل کیف و ...)، سنجش ساختار قامتی و سنجش BMI (شاخص توده بدنی) نیز همزمان با برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در هفته تربیت بدنی، ۷۰ طرح ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.