رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در استان وجود دارد که حدود ۲۵ درصد این تعداد در مدارس ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

عیسی محمدی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی پارالمپیک در جمع دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: ۷۲۰ نفر از کل مجموع دانش آموزان استثنایی در ارومیه مشغول به تحصیل هستند که ۴۰ نفر آنان تاکنون در مسابقات ورزشی و فرهنگی مشارکت داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: ۸۹ کد آموزشی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی داریم که در قالب ۴۳ فضا و کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه توجه به این دانش آموزان موجب شکوفایی روز افزون استعدادهای آنان می‌شود، ادامه داد: رشته بوچیا، دو ومیدانی، پرتاب وزنه از رشته‌هایی هستند که دانش آموزان استان در این بخش به رغم دارا بودن معلولیت های جسمی، حرکتی و یا کم توان ذهنی در آنها فعالیت دارند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: خلاقیت و شناخت نیازهای دانش آموزان لازمه کار معلمان در این بخش از آموزش و پرورش است تا بتوانند به شکوفایی استعدادهای این قشر کمک کنند.

محمدی با توصیه به اولیای دانش آموزان در زمینه توجه به سنجش شاخصه های سلامت در بدو ورود به دبستان یادآور شد: این ارزیابی ها دارای اهمیت ویژه در سلامت روحی و جسمی و دانش آموزان در آینده خواهد بود و می‌تواند به تشخیص سریع مشکلات دانش آموزان و درمان آن کمک کند.

این آیین که در سالن ورزشی شهید بهشتی ارومیه برگزار شد با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.